כתבות מגזין

"אתה לא בלתי מנוצח": מכתב השוטר לנער שנעצר - חורך את הרשת

ארה"ב: שוטר שעצר נער בן 18 על מהירות מופרזת - החליט לחרוג ממנהגו ולפרסם פוסט טעון ברשת, שעבר עד מהרה את המיליון צפיות ושיתופים. כשתקראו אותו, גם אתם תרגישו צורך להעביר אותו לכל נער בעל רישיון נהיגה, שאתם מכירים

אא

נערים צעירים שמקבלים את רישיון הנהיגה שלהם נוטים להפגין 'כישורים' שלא פעם מסכנים את חייהם ואת חיי האחרים - אבל שוטר שעצר לאחרונה נער בארה"ב על מהירות מופרזת, החליט לנהוג בדרך קצת שונה מאשר למלא את הטפסים הטירוויאליים במשטרה, או לזמן את הוריו לשחררו בערבות. 

"יש שיעורים חשובים מכדי שניתן יהיה לדלג עליהם עם פעולות שגרתיות שאנחנו רגילים לעשות", הסביר השוטר מאוחר יותר את הטריגר שהביא אותו לנהוג בצורה קצת שונה הפעם. לדבריו, בן ה-18 שנעצר היה מלא ב'חשיבות עצמית' וגאווה משוללת רסן, שגרמה לו לשכוח כי לאובדן הריכוז מאחורי ההגה - יש השלכות הרסניות שלא אחת מסתיימות במוות. 

את המכתב הזה פרסם השוטר ממשטרת צפון רידג'וויל, בעמוד הפייסבוק שלו, ולטענתו הנער היה 'במרחק דקות' מגרימת טרגדיה שהייתה עלולה לעלות להוריו בצער לא ישוער. "לנער בן ה-18 שעצרתי במהירות של 100 קמ"ש", פתח השוטר את הפוסט שלו. "אני רוצה להאמין שהיית במרחק דקות מגרימת טרגדיה כאשר עצרתי אותך. אם לא די בכך שיכולת להרוג את עצמך, יכולת להרוג אדם נוסף חף מפשע שלא עשה שום דבר רע מלבד להיות במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון". 

 

"אני לא מכיר את ההורים שלך היטב - אבל אני מכיר אותם"

"אמרת שאתה לא מבין מהי משמעות המהירות שאתה נוהג בה, וזה שקר. אתה יודע בדיוק מה ההבדל בין 35 ו-45 קמ"ש ובטח כשמדובר ב-100 קמ"ש. אתה מבין את זה מהסיבה הפשוטה שכשאתה מזיז את ההגה - המכונית מגיבה הרבה יותר מהר ממה שאתה רגיל. פחדתי נורא כשעצרתי אותך. רעדת ונשמת בכבדות, אך אני לא רוצה לחשוב כיצד היית נראה אילו היית מפחד דקה אחת מאוחר יותר מדי, מהסיבה הלא נכונה. היית צריך לפחד מזה שאתה מנסה להרוג את עצמך, ואפילו לא מודע לכך".

ממשיך השוטר וכותב כי הגאווה של הנער וחוסר היכולת שלו להודות בטעות שלו - היא זו שהוציאה אותו מכליו. "אני יודע שאתה בלתי מנוצח, ואני יודע שאתה לא יכול להבין מה זה עלול היה לגרום לך, אבל אני יכול לספר לך עשרות סיפורים על גופות של בני 18 שחילצתי מתוך מכוניות, כשהיה כבר מאוחר מדי. גופות של נערים שרק התחילו את חייהם, גופות שלא ניתן היה לזהותן. גם הם חשבו שהם בלתי מנוצחים...

"והכי קשה זה לספר להורים שלהם שהם מתים. חלק מהנשמה שלך נעלם בכל פעם שאתה צריך לספר להורים שהילד שלהם מת. ובגלל מה? אני לא מכיר את ההורים שלך, אבל אני מכיר אותם. אני יודע שכאשר אתה יוצא בכל יום מהבית עם המפתחות של האוטו הם אומרים 'תיזהר, נסיעה בטוחה'. אלא לא סתם מילים... בכל פעם שאתה עוזב את הבית בביטחון, ההורים שלך יודעים שיש לך סיכוי טוב לסיים את חייך במכונית הזאת! אז בבקשה - האט. אתה לא בלתי מנוצח, אני מבטיח", סיכם השוטר. 

תגיות:שוטרפוסטנעריםסכנהכביש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה