חדשות בארץ

משבר חוק הגיוס והבחירות באופק: נתניהו מכנס את ראשי הקואליציה

ראש הממשלה נתניהו מעוניין להעביר את חוק הגיוס בעוד שבועיים, ועל כן מכנס היום את ראשי הקואליציה. האם המשבר הנוכחי יוביל להקדמת הבחירות?

  • ט"ז טבת התשע"ט
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בשעה 13:00 בצהריים את ראשי סיעות הקואליציה בכדי לדון במשבר 'חוק הגיוס'. נתניהו מעוניין להביא את החוק להצבעה ביום שני בעוד שבועיים.

ח"כ אורי מקלב אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי סיעתו, ואולי גם הסיעות החרדיות האחרות, לא ישתתפו בישיבה. "מפלגת הליכוד שינתה את עורה בחודשים האחרונים", האשים מקלב. "נתניהו בחר ללכת עם אביגדור ליברמן ויאיר לפיד ולא איתנו. הם לא מוכנים לעשות שום שינוי בחוק".

מחר (שלישי) אמורה להתכנס הוועדה שתדון בחוק, אך הסיעות החרדיות מחרימים אותה ואינם מתכוונים להשתתף בה. לדברי הח"כים החרדים, יו"ר הוועדה, דודי אמסלם, לא מתאם איתם, ואין בכוונתו כלל לשנות את החוק לפי דרישותיהם. לטענתם, אמסלם הודיע להם כי ניסוח החוק לא ישונה, למרות ההסכמות שהושגו בין הצדדים.

יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, אמר היום ל'וואלה' כי "החלטנו שלא ייעשו תיקונים. החוק הזה הוא חוק מצוין. אנחנו מביאים את החוק כפי שהוא לאישור בקריאה שניה ושלישית לפני פקיעת החוק הנוכחי".

"אם לא משנים כלום בחוק הזה – אנחנו נחרים את הדיונים כי הם מיותרים ללא שום מהות", אמר ח"כ יעקב אשר בראיון ל'ערוץ הכנסת'. "לא נצביע בעד אם לא יהיו שינויים". אשר התייחס אף לאפשרות של פרישת סיעתו מהקואליציה. "הממשלה הזאת כנראה הולכת בכל מקרה לבחירות בחודשים מאי או יוני, לכן השאלה הזו נראית לא רלוונטית", אמר.

על פי הצפי, נראה כי מפלגות 'ישראל ביתנו', 'יש עתיד' ו'ליכוד' יצביעו בעד החוק, וכי המפלגות החרדיות תתנגדנה אליו. ההערכה היא כי אם החוק לא יעבור בכנסת, נתניהו יודיע על הקדמת הבחירות, ואם החוק יעבור – הסיעות החרדיות יפרשו מהקואליציה, שתאבד את הרוב בכנסת. כך שנראה כי אם לא ייפתר המשבר באופן יצירתי – הבחירות יוקדמו.

תגיות:ביבי נתניהוקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה