חדשות בעולם

דיווח: משלחת מצרית תגיע לעזה במטרה למנוע הסלמה ברצועה

מצרים פועלת למנוע הסלמה ברצועת עזה. היום צפויה להגיע משלחת שתבקש מהפלגים הפלסטינים להפגין ריסון

  • ט"ז טבת התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" מדווח כי מצרים פועלת ביומיים האחרונים למנוע הסלמה ברצועת עזה. על פי הדיווח, המצרים העבירו לחמאס מסר, לפיו ישראל אינה מעוניינת בהסלמה חדשה ברצועה.

בעקבות כך, היום (שני) צפויה להגיע משלחת של המודיעין המצרי לרצועת עזה, תבקש מן הפלגים הפלסטינים להפגין ריסון, ותנסה למנוע הסלמה.

החשש מהסלמה גובר לאחר המסרים המאיימים שחמאס והג'יהאד האסלאמי משגרים, בעקבות הרג ארבעת המפגינים בעימותים עם צה"ל על הגדר ביום שישי האחרון.

כזכור, ביום שיש האחרון נהרגו ארבעה פלסטינים מאש צה"ל. לדברי צה"ל, "כ-8,000 פלסטינים התקהלו במספר מוקדים לאורך גבול הרצועה, רובם במרחק מגדר המערכת. חלקם יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו מספר מטעני חבלה שלא חצו לצד הישראלי. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

עם זאת, הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור הפלסטיניים ברצועת עזה הגיבו בהודעה מאיימת. "הפשעים נגד עמנו חצו את הקווים האדומים וההתנגדות לא תתפשר מול האויב ולא תעמוד מנגד. יום שישי הבא יהיה יום מכריע ונבחן את ההתנהגות והכוונות של האויב (ישראל) נגד עמנו בצעדות השיבה", נמסר בהודעה.

"כשמדובר בדם של העם שלנו ובסבלו, לא הכסף, לא החשמל, לא המים ואפילו ניתוק האוויר לא יכול לעצור אותנו מלעשות את המוטל עלינו. נראה שהאויב התגעגע לסבבי הלחימה ולתגובות הקשות של ההתנגדות – שיחנכו אותו ויעצרו אותו במקומו", לשון ההודעה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה מסר כי הפלגים מוכנים לתגובה על ארבעת ההרוגים שהפגינו בסוף השבוע על הגדר. גם בכיר בג'יהאד האסלאמי בעזה איים לחדש את הירי אם יהיו הרוגים נוספים. לדבריו, "התגובה תהיה מיידית ומהירה, וישראל תופתע".

לאור האיומים, החלו בצה"ל לנקוט באמצעי זהירות, בין היתר בתנועה בכבישים סמוך לרצועת עזה. 

תגיות:מצריםעזהסיוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה