חדשות בעולם

צבא ארה"ב עוזב את סוריה. טראמפ: "ארדואן יחסל את דאעש"

במהלך הלילה (שעון ישראל) נחתם הצו הרשמי המורה על עזיבת כוחות צבא ארה"ב מסוריה. "אנחנו סיימנו את חלקנו שם", אמר טראמפ לארדואן

  • ט"ז טבת התשע"ט
ארדואן וטראמפ (צילום ארכיון: shutterstock)ארדואן וטראמפ (צילום ארכיון: shutterstock)
אא

הלילה (שני) כתב נשיא ארה"ב טרמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "נשיא טורקיה ארדואן הודיע לי כי בכוונתו לחסל את כל מה שנותר מדאע"ש באזור סוריה. זה מצוין. עכשיו הכוחות שלנו יכולים לחזור הביתה".

במקביל, כלי תקשורת בעולם מדווחים כי במהלך הלילה (שעון ישראל) נחתם הצו הרשמי המורה על עזיבת כוחות צבא ארה"ב מסוריה. מי שחתם על הצו הוא שר ההגנה היוצא, ג'יימס מאטיס, שהודיע על התפטרותו בעקבות התנגדותו למהלך.

בתוך כך, פקיד בכיר בממשל העיד כי במהלך השיחה בה שכנע ארדואן את טראמפ לסגת מסוריה אמר לו הנשיא האמריקני: "אוקיי, סוריה כולה שלך. אנחנו סיימנו את חלקנו שם".

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב אמש בטוויטר כי הוא שוחח עם נשיא טורקיה ארדואן על הנסיגה האמריקאית מסוריה. "הרגע הייתה לי שיחה ארוכה ופרודוקטיבית עם הנשיא ארדואן מטורקיה. שוחחנו על דאעש, המעורבות ההדדית שלנו בסוריה, והנסיגה האיטית והמתואמת של כוחות ארצות הברית מהאזור. לאחר שנים רבות הם חוזרים הביתה. שוחחנו גם על הרחבת המסחר. ארדואן יחסל את דאעש, הוא איש שיכול", דברי הנשיא.

עוד צייץ טראמפ כי סגנו של מאטיס ימונה לממלא מקומו. "אני שמח להודיע שסגן מזכיר ההגנה המאוד מוכשר שלנו, פטריק שנהאן, ימונה למזכיר ההגנה בפועל החל מ-1 בינואר, 2019. לפטריק יש רשימה ארוכה של הישגים מתפקידו כסגן, וקודם לכן בחברת 'בואינג'. הוא יהיה נהדר". שנהאן יחליף את מאטיס, למרות שדובר כי מאטיס יישאר בתפקיד עד פברואר.

כזכור, בשבוע שעבר הדהים טראמפ את העולם, כאשר החליט להחזיר מסוריה את כל 2,000 החיילים האמריקנים המוצבים שם – בטענה שהניצחון על דאעש הושלם. את ההחלטה קיבל טראמפ בניגוד לעמדתם של בכירים בממשלו ובמערכת הביטחון האמריקנית, בכלל זה שר ההגנה מאטיס, שכאמור התפטר בעקבות הצעד, אליו התנגד בכל תוקף.

תגיות:צבא ארה"בסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה