חדשות בארץ

האמבולנסים של צה"ל – לא מה שחשבתם

תהליך קליטתם של כלי רכב חדשים בצה"ל, שהחל לפני כשנתיים, מגיע בימים אלו לשיא חדש: 100 משאיות חדשות ו- 160 אמבולנסים מודרניים יפוזרו בין היחידות השונות בצבא

פנים האמבולנס החדש (צילום: דובר צה"ל)פנים האמבולנס החדש (צילום: דובר צה"ל)
אא

צי המשאיות והאמבולנסים של צה"ל מרענן בימים אלו את פניו. במסגרת התהליך, נקלטים ביחידות השונות כ- 160 אמבולנסים מבצעיים וכ- 100 משאיות חדישות, שישפרו באופן משמעותי את הכשירות המבצעית של צה"ל ככלל ושל היחידות הלוחמות בפרט.

את תהליך ההצטיידות וחלוקת הכלים ליחידות הצבאיות מוביל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

לראשונה מזה 17 שנה ייכנסו ליחידות ההדרכה והביטחון השוטף בצה"ל אמבולנסים מבצעיים חדשים. הם יעלו את מוכנות הכוחות הרפואיים, ויאפשרו שימוש במכשור רפואי מתקדם – בשגרה ובחירום.

האמבולנסים החדשים יסייעו, בין היתר, בשיפור פינויים של הפצועים מהשטח לבית החולים. הם יקנו נוחות למטופל ונגישות טובה יותר לציוד הרפואי עבור המטפלים. כמו כן, האמבולנסים כוללים מערכת חמצן מובנית לטיפול בפצועים. לכלים אלו יכולת פינוי מתקדמת, המאפשרת לפנות עד 3 פצועים בשכיבה או לחילופין 2 פצועים בישיבה ו- 2 פצועים בשכיבה. בנוסף, עלות האחזקה של האמבולנסים הינה נמוכה, ויירשם גם חיסכון בצריכת הדלק לעומת הכלים הישנים.

קצין הרפואי הראשי, תת-אלוף ד"ר טריף בדר, אמר: "חיל הרפואה מטפל באלפי חיילים ואזרחים הזקוקים לטיפול רפואי ופינוי בכל הגזרות ובכל ימות השנה. כדי לממש את האחריות המוטלת על חיל הרפואה, החיל שוקד כל העת על שיפור מקצועיות צוותי הרפואה והצטיידות בציוד הרפואי מתקדם ואיכותי. היום אנו מתגאים בכניסתם של 160 כלים חדשים ומתקדמים, המותאמים באופן מלא לצורכי החיל ומצוידים בציוד המשלים הנדרש".

(וידיאו: דובר צה"ל)

הרענון הלוגיסטי בצה"ל כולל, כאמור, גם 100 משאיות חדשות. מדובר במשאיות מסוג FMTV, שיפוזרו בשבועות הקרובים בין היחידות השונות. הן צפויות להחליף את משאיות ה"ריאו" שנמצאות בשימוש בצה"ל למעלה מ- 45 שנים (!), ויובילו לשיפור היכולות הלוגיסטיות בחירום, מלחמה ושגרה.

הדגם החדש שייכנס לשימוש הינו משאית טקטית לדרג השדה, שיכולה להוביל משא עד למשקל של 8 טון. ה- FMTV כולל מערכות בטיחות והתראה שעומדות בסטנדרטים הבטיחותיים המתקדמים ביותר. המשאית החדישה מקנה את היכולת לשאת מכולה, וההעמסה עליה והפריקה מתוכה מתבצעים ביתר קלות.

בסופו של תהליך הרענון, ייקלטו בצה"ל כ- 250 משאיות מדגם FMTV. זאת במקביל לקליטתן של משאיות מסוג HEMMET אשר החלה בשנתיים האחרונות, במהלכן נקלטו מאות משאיות בעלות יכולת עבירות גבוהה וכושר נשיאה גבוה להובלת ציוד כבד ותחמושת ליחידות השדה.

לכל זאת יש להוסיף את תהליך הקליטה של למעלה מ- 300 כלי רכב שונים למשימות הביטחון השוטף, כגון סוואנות, טויוטות ודודים (״דוד״), הנמצא בשלבים מתקדמים. כלים חדשים אלו יאפשרו להגביר את הזמינות המבצעית לניוד כוחות אל מול אירועים מתפרצים.

ראש חטיבת הלוגיסטיקה, תת-אלוף ניסן דוידי, מסכם: "הכלים החדשים מהווים בשורה משמעותית לדרג הטקטי ומצטרפים למגוון הפלטפורמות שכבר הוכנסו בשנים האחרונות. מדובר בבשורה שנושאת פירות בהמשך לתהליך שהחל לפני כשנתיים ומעצים את היכולת שלנו לתמוך בתמרון היבשתי בהיבטי תספוק ורציפות, ובכך את מוכנות צה"ל לחירום".

תגיות:אמבולנסצה"למשאיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה