עובדות שלא ידעתם

הידעתם שכתמים משמשים לאבחון אישיות?

מיהו החרק הגדול בעולם, ומיהו היונק המהיר בעולם? ומדוע ציפורים על חוטי חשמל לא מתחשמלות? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שהחרק הגדול ביותר בעולם נמצא בניו זילנד? מדובר בחרק ווטה ענק, שאורכו כ-17 ס"מ, ושוקל בערך כמו 3 עכברים קטנים. את החרק ניתן למצוא באחד מאיי ניו זילנד.

2. הידעתם שבעבר ייצרו כפתורים מחלזונות? בימים של קום המדינה , ולפני שפותח הפלסטיק השימושי כל כך היום, יובאו לארץ קונכיות של חילזון "גלגל שיניים", ומהן יוצרו כפתורים, בבית החרושת "דר" שבבני ברק.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. הידעתם שיש פרח שממתיק מאכלים? הארטישוק שאנו אוכלים הוא למעשה ניצן של פרח, שלו היה פורח – היה צבעו סגול-כחול יפהפה. את הארטישוק למאכל קוטפים לפני הפריחה. לירק הזה ישנה תכונה מיוחדת – כל מה שאוכלים אחריו מרגיש מתוק יותר, בזכות חומר הסינארין שבתוכו.

4. הידעתם שאפשר לגעת בחוט חשמל בלי להתחשמל? אל תנסו את זה בבית... אבל לעיתים קרובות רואים ציפורים יושבות על חוטי חשמל – מבלי להתחשמל. ההתחשמלות נוצרת רק בסגירה של מעגל חשמלי, ולכן הציפורים שנוגעות רק בחוט חשמל אחד אינן מתחשמלות. אם תיגע גם בחוט נוסף, או בעמוד החשמל עצמו – הציפור תתחשמל.

5. הידעתם שכתמים משמשים לאבחון אישיות? "כתמי רורשאך" הם כתמי דיו שפיתח הפסיכיאטר השוויצרי, הרמן רורשאך, בשנת 1921, והם משמשים להערכה של האישיות ושל המצב הנפשי של האדם. בימינו, ישנם רבים שמפקפקים ביעילות המבחן.

6. הידעתם שהברדלס הוא היונק היבשתי המהיר ביותר בעולם? הברדלס, הידוע גם בשם "צ'יטה", הוא טורף ממשפחת החתוליים, וכאמור – היונק היבשתי המהיר ביותר. הוא יכול לרוץ במהירות של כ-120 קמ"ש, ובכל דילוג הוא יכול לגמוא מרחק של כ-8 מטרים!

7. הידעתם כמה השמש חמה? על פי ההערכות המדעיות, החום על פני השמש הוא כ-6000 מעלות – כלומר פי 150 בערך מהחום על כדור הארץ ביום חם במיוחד. בלב השמש עצמה החום גבוה אף יותר, ועל פי ההערכות מגיע עד ל-15 מיליון מעלות.

תגיות:עובדות שלא ידעתםארטישוקחילזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה