חדשות בעולם

אינדונזיה: לפחות 168 הרוגים בצונאמי שהכה באיים ג'אווה וסומטרה

התפרצותו של הר הגעש קרקטואה הובילה לגלי ענק של צונאמי ששטפו חופים בשני האיים. כ- 745 בני אדם נפצעו, ונזק רב נגרם למאות מבנים

ההרס בעקבות צונאמי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)ההרס בעקבות צונאמי, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שוב טרגדיית צונאמי באינדונזיה: לפחות 168 בני אדם נהרגו כאשר צונאמי הכה באיים ג'אווה וסומטרה, בסמוך למצר סונדה שבמדינה. כך עולה מדיווחיהם של גופים אינדונזיים רשמיים.

כ- 745 בני אדם נוספים נפצעו, וכ- 20 אנשים נעדרים. נזק רב נגרם למאות מבנים – בתי מלון ובתי מגורים בשני האיים.

גלי הענק של הצונאמי, שהגיעו עד ל- 20 מטרים, פגעו אמש (שבת) בשעה 21:37 (שעון אינדונזיה) במספר חופים בג'אווה ובסומטרה. מדובר באסון צונאמי שני בתוך ארבעה חודשים: בחודש ספטמבר, רעידת אדמה בעוצמה 7.5 הובילה לגל צונאמי שהכה קשות בעיר פאלו שבאי סולוואסי ובמקומות נוספים. ההשפעה המשולבת של שתי המכות גרמה למותם של 2,045 בני אדם לפחות, לכ- 10 אלפים פצועים ולאלפי נעדרים. כ- 75,000 איש איבדו את בתיהם. הגורם לאסון הפעם הוא, ככל הנראה, התפרצותו הפתאומית של הר הגעש קרקטואה. הפעילות הוולקנית החריגה גרמה למפולות בוץ שנשטפו לתוך האוקיינוס, ואלו הן שחוללו את הצונאמי.

אינדונזיה היא ארץ למודת אסונות של צונאמי. האסון הגדול ביותר אירע ב- 26 בדצמבר 2004, כאשר צונאמי באוקיינוס ההודי גרם - על פי ההערכות - למותם של למעלה מ- 225 אלף בני אדם ב- 14 מדינות. באינדונזיה לבדה נהרגו יותר מ- 120 אלף.

תגיות:צונאמיאינדונזיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה