חדשות בארץ

4 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בהתפרעויות לאורך גדר המערכת, בעזה מאיימים להגיב

משמרות המהפכה האיראניים החלו בתמרון צבאי במפרץ הפרסי, מזכיר ההגנה של ארצות הברית התפטר מתפקידו בעקבות החלטת הנשיא טראמפ להסיג את כוחות הצבא מסוריה, והממשל האמריקני הושבת חלקית. כל מה שחשוב לדעת

אא

כ- 8,000 פלסטינים ברצועת עזה התפרעו אתמול (שישי) לאורך גדר המערכת עם ישראל. הם הבעירו צמיגים, השליכו אבנים, מטענים ורימונים לעבר כוחות צה"ל, שהגיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות. בעזה דיווחו על 4 הרוגים ו- 40 פצועים. מחבל נוסף, שנפצע בחודש מאי, מת מפצעיו.

בעזה מאיימים להגיב: החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועה פרסם הודעת איום על ישראל, בה נאמר כי הוא עסוק בהתייעצויות מתמשכות שיבשילו עד מחר לגיבוש מדיניות תגובה בנוגע ל"טיפשות הישראלית ולפשעיה", כהגדרתו. יחידת בלוני התבערה איימה אף היא לחזורולשרוף את שדות עוטף עזה.

כוח צה"ל זיהה היום צלף פלסטיני בצפון הרצועה, שהתמקם ונערך לקראת ירי. הצלף נמלט מהשטח לפני ביצוע הירי.

משלחת חמאס בראשותו של מחמוד א-זהאר נפגשה בטהראן עם יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני. א-זהאר הודה לאיראנים על הסיוע שהעניקו בסיכול ההצעה האמריקנית לגנות את חמאס באו"ם, והזמין את לאריג'אני לבקר ברצועה. יו"ר הפרלמנט האיראני אמר כי יש להכשיל את תכנית השלום של הנשיא טראמפ.

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, הודיע אתמול על התפטרותו מתפקידו, וזאת לאחר הודעתו של הנשיא דונלד טראמפ על ההחלטה להסגתם המלאה של כוחות הצבא האמריקניים משטח סוריה – נסיגה אליה מאטיס התנגד.

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקואליציה נגד דאע"ש, ברט מקגורק, הודיע היום על התפטרותו מתפקידו. מקגורק היה אמור ממילא לסיים את תפקידו ב- 2019, אבל הודיע על הקדמתה לסוף דצמבר. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, גם התפטרות זו קשורה לחילוקי הדעות עם טראמפ בסוגיית הנסיגה מסוריה.

הנשיא טראמפ המשיך גם הערב להשתמש בחשבון הטוויטר שלו כדי להצדיק את החלטתו לסגת מסוריה. "ארצות הברית הייתה אמורה לשהות שם במקור כשלושה חודשים", כתב, "ועכשיו, אחרי שבע שנים, עדיין לא עזבנו. כשהתמניתי לנשיא, דאע"ש נהיה פראי. עכשיו דאע"ש הובס ומדינות באזור – כולל טורקיה – מסוגלות לדאוג בקלות למה שנשאר ממנו. אנחנו חוזרים הביתה".

באיראן – אחת המדינות שאמורה ליהנות מנסיגתה של ארצות הברית מסוריה – הגיבו היום לראשונה על ההחלטה האמריקנית. "כניסתם של האמריקנים לאזור מלכתחילה הייתה טעות לא הגיונית והגבירה את המתיחות וההסתה נגדנו", אמר דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי. הוא הוסיף כי במהלך העשור האחרון ניתן היה לראות שהנוכחות המערבית באזור גרמה אך ורק אי יציבות.

טורקיה – מרוויחה נוספת מהמהלך האמריקני – הודיעה כי לאור נסיגת צבא ארצות הברית מסוריה, היא דוחה את תוכניתה למבצע צבאי נגד הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח סוריה. כך אמר אמש שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו. הוא הבהיר, עם זאת, כי לא מדובר בשינוי בתוכנית הצבאית אלא ברצון להימנע מכאוס צבאי במהלך הנסיגה האמריקנית.

משמרות המהפכה של איראן פתחו היום בתמרון צבאי ימי במפרץ הפרסי, בסמוך למיצרי הורמוז, בצל הגעתה של נושאת המטוסים אמריקנית "ג'ון סטניס" לאזור אתמול ועל רקע המתח המתגבר בשל הטלת הסנקציות הכלכליות על איראן. בתרגיל משתתפים כלי שיט, מסוקים, רחפנים, משגרי רקטות ולוחמי קומנדו. מפקד המשמרות, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי התרגיל מהווה "מענה לטענות האויבים". לדבריו, המעצמות צריכות להבין שיכולות ההגנה האיראניות הן כוח מרתיע, וכי כל פתיחה במתקפה מצידן תביא לתגובה "חזקה פי 10" מצד איראן. על פי דיווח בסוכנות הידיעות AP, רחפן איראני ריחף אתמול מעל נושאת המטוסים האמריקנית, ובנוסף ספינות חיל הים של משמרות המהפכה שיגרו טילים באותו אזור.

הסנאט האמריקני לא אישר אמש תקציב חדש, וזאת בשל סירובם של הסנאטורים הדמוקרטים לאשר 5.7 מיליארד דולר אותן דרש הנשיא טראמפ להקצות עבור בניית החומה בגבול עם מקסיקו. בית הנבחרים אומנם אישר את התקציב, אך 'תקיעתו' בסנאט הובילה הלילה להשבתה חלקית של הממשל. הדיונים יימשכו מחר בניסיון להגיע למוצא מהסבך.

שדה התעופה גטוויק בלונדון, השני בגודלו בעיר, הושבת בימים האחרונים למשך 36 שעות בשל טיסתם של רחפנים מעל שטחו. מאות טיסות בוטלו, וכ- 120 אלף נוסעים נאלצו להמתין שעות ארוכות בשדה התעופה. בתקשורת הבריטית דיווחו כי גבר ואישה נעצרו בחשד להטסת הרחפנים.

על פי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, צבא בריטניה החליט להציב באזור שדה התעופה מערכת הגנה ישראלית נגד רחפנים. על פי הידיעה, חברת "רפאל" מכרה בקיץ האחרון לצבא הבריטי 6 יחידות של מערכת "Drone Dome"  בעלות של 15.8 מיליון ליש"ט לצורך הלחימה בדאע"ש בסוריה, אך הצבא החליט כאמור לעשות שימוש במערכת לצורכי פנים.

המחבל שביצע לפני 10 ימים את פיגוע הירי במרכז העיר שטרסבורג הביע נאמנות לארגון דאע"ש בסרטון שהקליט טרם צאתו לפיגוע. כך התברר היום מדברים שמסר גורם משפטי בצרפת. בפיגוע נהרגו 3 אנשים ונפצעו 13, וארגון הטרור הודיע כי המחבל הוא 'חייל' שלו. המחבל זוהה כשריף צ'קאט, יליד שטרסבורג בן 29, שנכלל ברשימת המעקב של גורמי המודיעין כמי שנחשב לאיום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי. שר הפנים של צרפת, כריסטוף קסטנר, מסר כי הוא היה מוכר לשירותי הביטחון כפעיל אסלאמיסטי קיצוני. לאחר מצוד של יומיים, הוא אותר כ- 2 ק"מ בלבד מזירת  הפיגוע וחוסל על ידי כוחות הביטחון הצרפתיים.

מכונית תופת התפוצצה במוגדישו בירת סומליה, בסמוך לארמון הנשיאות. לפחות 16 בני אדם נהרגו ויותר מ- 20 נפצעו. ארגון הטרור "אל-קאעדה" קיבל עליו את האחריות לפיגוע.

תאונת דרכים קשה בנפאל: לפחות 23 בני אדם נהרגו אתמול כאשר אוטובוס תלמידים בו נסעו הידרדר 700 מטרים לתוך תהום במחוז דנג שבמערב המדינה, כתוצאה מנהיגה במהירות מופרזת. בין ההרוגים – הנהג, 2 מורים, ו- 20 תלמידים בגילאי 20-16. 14 בני אדם נוספים נפצעו.

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית. בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בצפון הארץ ובמישור החוף ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

תגיות:נפאלדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה