עובדות שלא ידעתם

הידעתם שיש פקק שסותם הרי געש?

לאיזה פרח יש ריח של שוקולד? איזו מידת מרחק נמדדת בזמן? ומהו החומר הקל ביותר בעולם? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

פרח קוסמוס השוקולד (צילום: shutterstock)פרח קוסמוס השוקולד (צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם לאיזה פרח יש ריח של ממתק? אחד הפרחים המעניינים והנדירים ביותר באמריקה הוא פרח קוסמוס השוקולד. צבעו של הפרח חום עמוק, והוא מפיץ ניחוח משכר של שוקולד.

2. הידעתם שיש פקק שסותם הרי געש? הפקק הגעשי הוא מעין הר שנוצר כתוצאה מהתגבשות של המגמה היוצאת מתוך לועו של הר הגעש. ה"הרים" הללו סותמים את לועו של הר הגעש ויוצרים מעין "פקק", כך שהר הגעש אינו יכול עוד להתפרץ.

3. הידעתם איזו מתכת אינה נקשרת לחומרים אחרים? כאשר כורים זהב מן האדמה, אין צורך לפרק אותה מחומרים אחרים באדמה, כפי שעושים בכרייה של חומרים אחרים, משום שהזהב אינו נקשר לחומרים אחרים. לכן כדי לכרות את הזהב צריך רק להפריד בינו לבין הפסולת שסביבו.

4. הידעתם איזו מידת מרחק נמדדת בשנים? כאשר אסטרונומים מודדים מרחק בין כוכבים וגרמי שמים אחרים, הם מודדים אותו באמצעות מידה שנקראת "שנת אור". שנת אור היא המרחק שאותו עוברת קרן אור במשך שנה אחת. ואם תהיתם, המרחק הזה הוא כ-9 טריליון וחצי ק"מ.

5. הידעתם שהניילון הומצא כדי להתחרות ביפנים? חברת דופונט מארה"ב היא שפיתחה את הניילון בשנת 1935, במטרה להתחרות בסיבי המשי אשר יוצרו במפעלי התעשייה ביפן באותה תקופה. כיום ישנם מגוון חומרים פולימריים אשר דומים לניילון, ומשמשים למטרות מגוונות בכל העולם.

6. הידעתם מהי החומה הארוכה ביותר בעולם? החומה הגדולה של סין מורכבת מכמה חומות שהתחברו לחומה הארוכה ביותר בעולם – באורך של כ-6,500 מטרים. רוחבה של החומה מגיע עד 9 מטרים, וגדודים שלמים של חיילים יכולים ללכת עליה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם מהו החומר הקל ביותר בעולם? אירוג'ל הוא חומר מלאכותי מוצק, שמורכב מ-99.8% אוויר. האירוג'ל הוא מבודד מעולה, וגם יכול לשאת משקל כבד. הוא יוצר לראשונה בשנת 1931, ובעשורים האחרונים שופר ע"י נאסא. כיום הוא משמש בתעשיית החלל, בתעשיית הבנייה ובתחום הקוסמטיקה.

תגיות:עובדות שלא ידעתםהחומה הסינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה