חדשות בארץ

אוסטרליה הכירה במערב ירושלים כבירת ישראל, שיפור במצב החייל שנפצע בבית אל

צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי הי"ד, "האפודים הצהובים" ממשיכים להפגין בצרפת, וטראמפ מינה ראש סגל זמני לבית הלבן. כל מה שחשוב לדעת

אא

כוחות צה"ל, בשיתוף לוחמי מג"ב ואנשי המנהל האזרחי, הרסו הלילה את המבנה בן 4 הקומות בו התגוררה משפחת המחבל אסלאם אבו חמיד ממחנה הפליטים אל-אמערי. בחודש מאי השליך המחבל לוח שיש על ראשו של חייל צה"ל רונן לוברסקי, במהלך פעילות מבצעית של יחידת "דובדבן" במחנה. לוברסקי נפצע באורח אנוש וכעבור יומיים נפטר מפצעיו. במהלך הפעילות להריסת הבית התפתחו הפרות סדר אלימות, בהן השתתפו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות. לפני שבועיים דחה בג"ץ את עתירת משפחת המחבל ואישר להרוס את הבית. על פי דיווחים ברמאללה, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נתן הנחיות ישירות לבנות מחדש את ביתו של המחבל.

מצבו של חייל צה"ל שנפצע שלשום בפיגוע בגבעת אסף מוסיף להיות קשה מאוד. הוא מורדם ומונשם ונשקפת סכנה לחייו.

במצבו של נווה רותם, החייל בגדוד "נצח יהודה" שהותקף אתמול ביישוב בית אל על ידי מחבל, חל שיפור, בחסדי שמיים. לאחר הניתוח שעבר אתמול, מצבו מוגדר בינוני ויציב, הוא בהכרה ומדבר עם משפחתו. מהמשפחה נמסר כי "נווה מבקש למסור לעם ישראל שאנו חזקים מאויבינו ושהיה לו נס ושהוא חי. נודה לתפילות ומעשים טובים להחלמתו השלמה והמהירה של נווה מיכאל בן אסנת אסתר עם כל שאר הפצועים".

כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחרי המחבלים שביצעו את הפיגועים בגבעת אסף ובבית אל. ביום שישי מיגנו כוחות הנדסה כ- 20 תחנות אוטובוס וטרמפיאדות בגזרה המתוחה.

כ- 10 אלפים פלסטינים התפרעו אתמול לאורך גדר המערכת בין רצועת עזה לישראל, יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ורימונים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות צה"ל, שהגיבו בהתאם להוראות הפתיחה באש. משרד הבריאות הפלסטיני מסר על כ- 70 פצועים. במהלך הפרות הסדר אתמול ברצועת עזה זיהה כוח צה"ל מספר פלסטינים שחצו את גדר המערכת מדרום הרצועה לשטח ישראל. הם הגיעו לסוללת עפר צמודה לגדר וחזרו לשטח הרצועה לאחר זמן קצר, עם הגעת כוחות צה״ל לנקודה.

בעימותים בין פלסטינים וכוחות צה"ל אתמול ברמאללה נהרג פלסטיני אחד. כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. הפרות הסדר האלימות של הפלסטינים באזור רמאללה נמשכו גם היום.

במהלך פעילות מבצעית שנערכה אתמול בשכונת אבו סנינה בעיר חברון, עצרו כוחות צה"ל רכב לבדיקה. במהלך החיפוש ברכב נמצאו שני נשקים מסוג M16 ועוזי. נוסעי הרכב נעצרו והועברו לחקירה.

כוחות חיל הים עצרו היום במספר תקריות 6 פלסטינים שחרגו מהשטח המותר לדיג במערב רצועת עזה. באחת התקריות, שאירעה בשעות הצהריים, זרקו 2 חשודים שהיו על כלי שיט פלסטיני חפץ לעבר כוח צה"ל. כאשר חיילי הכוח עלו על הכלי, אחד מהחשודים ניסה לשלוף סכין לעברם. כלי השיט נתפס, החשודים נעצרו והועברו לחקירה. במהלך ההשתלטות נפצעו 2 החשודים באורח קל והוענק להם סיוע רפואי במקום.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע הבוקר כי ארצו מכירה במערב ירושלים כבירתה של ישראל. מוריסון ציין כי ארצו ממשיכה לתמוך בפתרון שתי המדינות, כשמזרח ירושלים תשמש כבירה פלסטינית. מוריסון הוסיף כי אוסטרליה תפתח בירושלים משרד שיעסוק בענייני ביטחון ומסחר, וכמו כן יוחל באיתור מיקום מתאים לשגרירות בירושלים, אך הבהיר כי השגרירות לא תועבר באופן מיידי, אלא רק כאשר ייקבע מעמדה הסופי של העיר. "אוסטרליה מכירה במערב ירושלים, שהיא מקום מושבה של הכנסת ומוסדות ממשלתיים רבים, כבירת ישראל", אמר ראש הממשלה האוסטרלי.  "אנחנו מצפים להעביר את השגרירות שלנו למערב ירושלים, כאשר הדבר יהיה מעשי. מה שאנחנו אומרים זה שאנחנו צריכים לקדם את העניין הזה קדימה. הקיפאון חייב להישבר".

בישראל הגיבו הערב בצורה מעורבת על ההודעה האוסטרלית שהכירה במערב ירושלים כבירת ישראל. עם צאת השבת, הוציא משרד החוץ הודעת ברכה, שלא התייחסה להכרה במערב ירושלים בלבד: "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את משרד המסחר והביטחון שלה בירושלים כצעד בכיוון הנכון. ישראל מברכת את ממשלת אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה הפרו-ישראלית באו"ם ונגד האנטישמיות". עם זאת, ברק רביד מחדשות 10 דיווח הערב כי פקיד ישראלי בכיר הביע אכזבה מכך שממשלת אוסטרליה החליטה להכיר רק במערב ירושלים כבירת ישראל ומכך שאוסטרליה לא הסירה תמיכתה מהסכם הגרעין עם איראן. גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הביע אכזבה מההודעה האוסטרלית. "תמוהה בעיניי הכרתה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל", כתב אדלשטיין בחשבון הטוויטר שלו. "אמרנו ונמשיך לעמוד על כך – ירושלים השלמה היא בירתנו לנצח, לא רק חלק ממנה". השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, הגיב בנימה דומה כשאמר: "אוסטרליה היא ידידה גדולה מאוד שלנו ואנו מעריכים מאוד את הידידות בינינו ואת היחסים החמים. אבל אין דבר כזה 'מערב ירושלים' ו'מזרח ירושלים'. יש רק את ירושלים, בירתה הנצחית של מדינת ישראל".  שר המדע אופיר אקוניס הגיב כי "הודעת אוסטרליה מתקבלת בברכה, למרות שירושלים כולה היא בירת ישראל כבר 3000 שנה. טוב עשתה ממשלת אוסטרליה שלא התקפלה בפני כל לחץ פלסטיני והודיעה את המובן לנו מאליו".

ברשות הפלסטינית גינו את ההחלטה האוסטרלית, וגם הליגה הערבית הוציאה הודעת גינוי למהלך, אך מבחריין נשמעו דווקא זמירות אחרות. שר החוץ הבחרייני, ח'אלד בן אחמד אאל ח'ליפה, תקף בחשבון הטוויטר שלו את הודעת הליגה והגדירה כ"חסרת אחריות". לדבריו, עמדתה של אוסטרליה אינה פוגעת בדרישות הפלסטיניות הלגיטימיות, ובכללן הדרישה שמזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלסטינית. הוא הוסיף כי ההודעה האוסטרלית אינה שונה מהיוזמה הערבית לשלום משנת 2002.

מכה לאיראן: החברה הרוסית "רוזנפט", מפיקת הנפט הגדולה ביותר של רוסיה, הודיעה כי החליטה לסגת מההסכמים שחתמה עם איראן בתחומי הנפט והגז ולפרוש מכל הפרויקטים המתוכננים עמה, שהיקפן מוערך בכ- 30 מיליארד דולר. ההחלטה התקבלה בעקבות הסנקציות האמריקניות על משטר האייתוללות, וגם בשל כוונתה של "רוזנפט" להתמקד בשוק הרוסי.

צרפת: אחד מפצועי הפיגוע שהתרחש בשטרסבורג ביום שלישי מת אמש מפצעיו. בכך עלה מספר הנרצחים בפיגוע לארבעה. כוחות הביטחון הצרפתיים חיסלו ביום חמישי את המחבל, שריף צ'קאט, שהסתתר במרחק של כ- 2 ק"מ מזירת הפיגוע.

אלפי מפגינים יצאו גם היום לרחובות ברחבי צרפת, במסגרת מחאת "האפודים הצהובים" נגד מדיניותו הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון. כוחות הביטחון עצרו כ- 100 מפגינים. בפריז ירו שוטרים גז מדמיע לעבר המפגינים. חנויות בשאנז אליזה ומספר תחנות רכבת תחתית באזור נסגרו בהוראת המשטרה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה על מינויו של מיק מולביני לראש הסגל החדש של הבית הלבן, במקומו של ג'ון קלי. מולביני, חבר קונגרס רפובליקני, יהיה המינוי השלישי לתפקיד בשנתיים האחרונות, אך טראמפ הבהיר כי בשלב זה מדובר במינוי זמני.

שר הפנים בממשל טראמפ, ראיין זינקי, יפרוש מתפקידו בסוף דצמבר. כך הודיע הנשיא טראמפ. זינקי הוא חבר הקבינט ה- 9 שעוזב את תפקידו מאז החל טראמפ בכהונתו כנשיא, בינואר 2017. הרקע לפרישת זינקי הוא חקירות פדרליות רבות שנפתחו נגדו בעניינים פיננסיים.

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) יהיה מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר. בהרי הצפון יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות עד שעות הצהריים.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, ותחול ירידה בטמפרטורות. מהצהריים צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים בצפון הארץ שיתפשטו למרכזה. לאורך מישור החוף יחלו לנשב רוחות דרום מערביות ערות. בלילה ייחלש הגשם בהדרגה.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית. עדיין ייתכן גשם מקומי, ברובו קל, בעיקר במישור החוף הצפוני והמרכזי.

תגיות:אוסטרליההאפודים הצהובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה