עובדות שלא ידעתם

הידעתם מיהו בעל החיים שהווה השראה לייצור דבק?

מיהו הפרח המתחפש לדבורה? איך יוצרים אבטיח מרובע? ואיך טעות הופכת לגומי? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שישנו צמח שמתחפש לדבורה? בניגוד לפרחים אחרים, ש"משתמשים" בצוף שלהם על מנת למשוך אליהם חרקים, לפרח הדבורנית אין צוף. כדי למשוך חרקים הוא משתמש ב"תרמית" מיוחדת – צורתו דומה מאד לזו של דבורה.

2. הידעתם מהי הטעות שהפכה למוצר נפוץ? גומי טבעי שמופק משרף עצים שימש למטרות רבות בעבר, אך לא היה עמיד לשינויי מזג אוויר. צ'רלס גודייר ניסה לייצר גומי עמיד יותר. במסגרת הניסיונות, הוא שכח לילה אחד תערובת של גומי וגופרית בכבשן. בבוקר התכוון לזרוק את החומר – אך גילה כי נוצר גומי עמיד במיוחד – אשר משמש אותנו עד היום לייצור של גומיות וכדומה.

3. הידעתם שניתן לקנות אבטיח מרובע? היפנים "מייצרים" אבטיחים בצורה ריבועית. הם נעזרים בתבנית מרובעת, אליה מכניסים את הפרי הצעיר של האבטיח, והוא גדל ומתפתח בתוך התבנית. המחיר: כ-400 ₪ לאבטיח... אפשר להשיג גם אבטיחים בצורות של לבבות או משולשים, אך אלה יקרים אף יותר.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם מיהו בעל החיים שמסווה את עצמו בצורה הטובה ביותר? הזיקית ידועה כמחליפת צבעים לצורך הסוואה, אולם שינוי הצבע שלה הוא פשוט יחסית לזה של הדיונון. הדיונון משנה צבעים ומרקמים על גופו על מנת להשתלב עם סביבתו באופן כמעט מושלם.

5. הידעתם שבלב הקוטב הדרומי יש... מדבר? במרכזה של יבשת אנטארקטיקה ישנה שורה של עמקים שבהם אין כלל שלג. צבע האדמה במדברים אלה הוא אדום-כתום, ויש בתוכם אגמים קפואים תמיד. העמקים הללו נטולי שלג מכיוון שההרים הגבוהים שסביבם מונעים מהשלג להגיע אל תוכם.

6. הידעתם שגם דגים ישנים? בשעות הלילה, הדגים נרדמים – ממש כמו בני אדם. מכיוון שאין להם עפעפיים, הם ישנים בשעות של חשכה מוחלטת, כשעיניהם נותרות פקוחות. ניתן לראות אותם נשארים במקום אחד, ואינם שוחים.

7. הידעתם מיהו בעל החיים שהווה השראה לייצור דבק? השממית מסוגלת ללכת על קירות ואפילו על התקרה באמצעות מנגנון היצמדות מיוחד בכפות רגליה. רגלי השממית היוו השראה לייצור של סוגים שונים של דבק, אשר מאפשר הצמדה חזק, אך גם כזה שניתן להסרה.

תגיות:עובדות שלא ידעתםאבטיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה