חדשות בארץ

סגן ראש ממשלת איטליה מבקר בארץ: החיזבאללה - "טרוריסטים אסלאמיסטים"

מתאו סלביני, המכהן גם כשר הפנים בארצו, נפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. את ביקורו בארץ הוא פתח אתמול בסיור בצפון, בסמוך למנהרות הטרור של חיזבאללה שאותרו על ידי צה"ל

נתניהו וסלביני, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וסלביני, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בלשכתו בירושלים עם סגן ראש הממשלה ושר הפנים של איטליה, מתאו סלביני.

סלביני החל אתמול בצהריים את ביקורו בארץ בסיור בצפון, סמוך למנהרות הטרור של חיזבאללה שאותרו על ידי צה"ל. במהלך ביקורו בגזרה הוא כינה את החיזבאללה "טרוריסטים אסלאמיסטים" והוסיף: "מי שרוצה שלום, חייב לתמוך בזכותה של ישראל לביטחון. אנחנו גם מצפים מהאו"ם ומהאיחוד האירופי לעשות את חלקם".

בדברי הברכה שלו לאורח, התייחס נתניהו לביקורו של סלביני בצפון: "הייתה לך ההזדמנות אתמול לראות את מנהרות הטרור בעצמך באופן ישיר. זהו מעשה תוקפנות ברור של חיזבאללה נגדנו ונגד הנורמות של הקהילה הבינלאומית".

ראש הממשלה ציין כי מפקד כוח יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, הוא איטלקי: "אנחנו חושבים שיוניפי"ל צריך למלא תפקיד יותר חזק ונחרץ, אבל בסופו של דבר זאת אחריותה של הקהילה הבינלאומית. יוניפי"ל צריכים למנוע מחיזבאללה לנקוט מעשי תוקפנות נגד ישראל". סלביני אמר לנתניהו כי התקשר אמש לדל קול ושוחח אתו. הוא ציין בהומור: "היו לי בעיות עם עיתונים באיטליה, כי כיניתי את חיזבאללה טרוריסטים, והם יצאו נגדי. טרוריסט הוא טרוריסט".

(וידיאו: לע"מ)

האורח האיטלקי נפגש אמש עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. השניים דנו בשיתוף הפעולה במאבק בטרור, בחיזבאללה ובתנועת ה- BDS. ארדן אמר: "אנו שותפים למאבק בטרור האסלאמיסטי הקיצוני, המאיים על אירופה וישראל. נשמח לשתף את איטליה בידע ובניסיון שלנו״. הוא הבהיר כי "בעימות עתידי עם חיזבאללה, ישראל תיאלץ לתקוף את תשתיות לבנון" וביקש מסלביני להפעיל את השפעתו שיוניפי״ל יפעל כנגד ארגון הטרור, המפר את החלטות האו״ם. בהתייחסו לסוגיית המאבק באנטישמיות, אמר ארדן כי יש לפעול נגד סוגיה השונים: "יש להכיר בכך, שחלק גדול מהאנטישמיות והאנטי-ישראליות באירופה מגיע מהקהילות המוסלמיות החדשות ברחבי היבשת, ויש להיאבק בתופעה זו". סלביני מצידו אמר כי הוא "גאה להיות בירושלים בירת ישראל" וציין כי "ישראל היא מצודה להגנת אירופה והמזרח התיכון".

סלביני נפגש בהמשך לארוחת ערב במלון "המלך דוד" בירושלים עם שר התיירות יריב לוין. לוין הביע בפני סלביני את הערכתו על תמיכתו בישראל, וביקש ממנו לפעול להעברת שגרירות איטליה מתל אביב לירושלים.

סלביני בן ה- 45 הוא מנהיג מפלגת הימין הרדיקלית "הליגה". סיעתו היא השנייה בגודלה בפרלמנט האיטלקי, ומקדמת מדיניות קשוחה נגד מהגרים. סלביני - המכונה בארצו "הקפטן" - זוכה לפופולריות גדולה ונחשב לבעל הסיכויים הגבוהים להתמנות לראש ממשלתה הבא של איטליה. למרות האהדה המופגנת שהוא מביע כלפי ישראל, ביקורו בארץ מעורר התנגדות משמאל, בין היתר בשל טענות כי הוא גזען וניאו-פשיסט השומר על קשרים עם ארגונים פשיסטיים. השר ארדן הגיב על כך בחשבון הטוויטר שלו: "מי שטוען שלא צריך להיפגש עם מנהיג כה בכיר ומשפיע כמו סגן ראש ממשלת איטליה ושר הפנים שלה, צריך גם לדרוש להחרים פגישות עם המסית אבו מאזן, להתנגד למגעים האירופים עם אימפריית הרשע איראן ולדרוש שתומך הטרור זעאתרה לא יכהן בשום תפקיד. אבל לא תשמעו את זה כי הכל צביעות פוליטית משמאל".

טרם הגעתו לארץ, אמר סלביני כי יעשה כל שביכולתו כדי לעקור את נגע האנטישמיות. הוא אף הביע תמיכה ביוזמה של אוסטריה, לפיה 28 מדינות האיחוד האירופי יוציאו הצהרה משותפת בה יתחייבו להיאבק באנטישמיות. במסיבת עיתונאים אתמול בירושלים אמר הבכיר האיטלקי כי עמדתו של האיחוד האירופי ביחס לסכסוך בין ישראל והפלסטינים אינה מאוזנת וכי הוא מרבה לגנות את ישראל. בתשובה לשאלה ביחס להעברת השגרירות האיטלקית לירושלים השיב סלביני כי יחשוב על הנושא כאשר יגיע לעמדה בה יוכל לקבל החלטה על כך: "כרגע אני שר הפנים ולא שר החוץ".

תגיות:איטליהמתאו סלביניגלעד ארדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה