ונשמרתם

אחרי שתקראו את זה, כבר לא תתנו לילדים שלכם לאכול ממתקים כאוות נפשם

אחת ולתמיד: מה הבעיה עם צבעי מאכל, ולמה גם אתם תסיקו מסקנות מרחיקות לכת אחרי שתקראו את זה?

אא

עשרות תחלואים ובעיות התנהגות שמתגלים בדור האחרון - נמצאו כקשורים בקשר ישיר למזון המתועש, לרבות הממתקים, שאנו צורכים. עשרות חומרי טעם, חומרים משמרים וצבעי מאכל מכילים מוצרים שונים שאנו נתקלים בהם ברשתות המזון, ומחקרים רבים שנעשו על החומרים הללו ובפרט על צבעי מאכל - הגיעו למסקנה שטוב שילדים יתרחקו מהם, ויפה שעה אחת קודם. 

השמנת יתר, אלרגיות, סרטן, היפראקטיביות, בעיות נשימה ולב וסוכרת - הם רק חלק מרשימה ארוכה של תחלואים שהתגלו כקשורים ישירות לצריכת צבעי מאכל, ולא בכדי - אסר אותו האיחוד האירופי כבר משנת 2010.

מנהל מרכז המידע לתועלת הציבור בארה"ב מייקל ג'קובסון, אומר כי חברות ייצור רבות בתעשייה העולמית משתמשות בצבעי מאכל מסוכנים ביותר כמו צבע מאכל צהוב 5-6, ואדום 40, שעל פי האיחוד האירופי נחשבים לרעל לכל דבר ועניין. חומר נוסף שמשתמשים בו בתעשייה, ובפרט בזו של ממתקי הילדים - הוא מה שמכונה בעגה המקצועית TBHQ, שהוא כימיקל רעיל שבין היתר גורם להקאות, צלצולי אוזניים, בחילות, חרדות, היפראקטיביות, קשיים בנשימה ואפילו סרטן. מחקרים שנעשו על חומר זה בשנים האחרונות קישרו אותו גם כבעל השפעה ניכרת על ADHD.

כל חטיפי הגומי למיניהם, מלבד הסכנות שיש בצבעי המאכל המסוכנים שהם מכילים - מכילים בתוכם גם רמה מסוימת של נפט, שלרוב מצוין על ידי הסימון E127 אך יש לו גם שמות נוספים. 

בשורה התחתונה, כשאין ברירה ומוכרחים לצרוך מוצרי מזון מתועשים - אז אין ברירה. אבל שימו לב אל הכמויות, וכשמדובר בילדים, תמיד תמיד העדיפו את מה שיותר קרוב אל הטבע מאשר מזון מתועש. אם אוהבים ירקות וגם אם לא, מצאו דרכים יצירתיות כדי לגרום להם לאכול אותם יותר וותרו על ממתקים (בטח שלא לעתים קרובות).

תגיות:ממתקיםונשמרתםסרטןסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה