עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה הקשר בין שעונים, שוקולד והרים גבוהים?

היכן נמצאים יערות הגשם? היכן ממוקם הכביש העתיק בעולם? ואיפה אפשר למצוא חדר נקי? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שישנם יערות שסופגים 10 מטרים של גשם בשנה? יערות הגשם הם יערות שבהם יורדים גשמים רבים במהלך השנה, והם ירוקי עד. ישנם יערות גשם טרופיים, שנמצאים באזור קו המשווה, ויערות גשם ממוזגים, אשר נמצאים בצפון אמריקה. שטחם של יערות הגשם הצטמצם מאד מן השנים, בעקבות כריתת יערות.

2. הידעתם שישנם בעלי חיים שיכולים לחיות גם במים וגם ביבשה? מרבית בעלי החיים מתגוררים בשטח מחיה מסוים – ביבשה או בים, באזורים הרריים או על עצים. אך ישנה מחלקה שלמה של בעלי חיים הנקראת דו-חיים – וכשמם כן הם, בעלי חיים שיכולים לחיות גם במים וגם ביבשה. בין הדו-חיים אפשר למצוא את הצפרדעים, הסלמנדרות ועוד.

3. הידעתם מה הקשר בין שעונים, שוקולד והרים גבוהים? נכון, שוויץ. שוויץ ידועה בסדר ובדיוק שלה בזמנים, ויחד איתם בשעוניה האיכותיים. השוקולד השוויצרי ידוע כמשובח במיוחד, ובשטחה של שוויץ נמצאים ההרים הגבוהים בעולם.

4. הידעתם שדבורה לא תמיד מתה אחרי שהיא עוקצת? הדבורה יכולה לעקוץ בעלי חיים רבים בעלי עור קשה, ולחלץ מהם את העוקץ בלי פגע. אך כאשר דבורה עוקצת אדם ונתקלת בעור הדק והגמיש שלו, היא מתקשה לחלץ את העוקץ. כאשר העוקץ נופל – הדבורה מתה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. הידעתם שהכביש העתיק בעולם נמצא במצרים? הדרך לפירמידות במצרים הוא הכביש המרוצף העתיק ביותר בעולם. הכביש מוביל מדרום קהיר עד לפירמידות גיזה, והוא קיים מאז ימי מצרים העתיקה.

6. הידעתם שיש אוקיינוס אחד ששטחו גדול משטחן של כל היבשות גם יחד? מדובר באוקיינוס השקט, אשר מכסה בשטחו שליש משטחו של כדור הארץ – יותר משטחן של כל היבשות גם יחד.

7. הידעתם ש"חדר נקי" נמצא לא רק בבית מטופח? "חדר נקי" הוא מושג בתעשייה, ומשמעותו חדר אשר מסונן מכל סוג של לכלוך. החדר הנקי מיועד לשימוש של שבבי מחשב, תרופות ועוד – מוצרים המחייבים סביבה סטרילית לחלוטין. העובדים בחדר הנקי לובשים תמיד חליפות אטומות.

תגיות:עובדות שלא ידעתםיערות הגשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה