חדשות בעולם

צרפת: מצוד אחרי המחבל שפתח באש במרכז שטרסבורג

לפחות שלושה בני אדם נהרגו כאשר מחבל ירה אמש לעבר עוברים ושבים במרכז העיר שטרסבורג. היורה זוהה לאחר מכן כאדם שהיה מוכר לשירותי הביטחון כפעיל אסלאמיסטי קיצוני

כוחות ביטחון בשטרסבורג, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)כוחות ביטחון בשטרסבורג, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

מחבל פתח אמש (שלישי) באש לעבר עוברים ושבים סמוך לשוק במרכז העיר שטרסבורג, הממוקמת בצפון-מזרח צרפת, בקרבת הגבול עם גרמניה. לפחות שלושה בני אדם נהרגו. 12 אנשים נפצעו, 6 מהם במצב קשה.

היורה זוהה כשריף צ'קאט, יליד שטרסבורג בן 29, שנכלל ברשימת המעקב של גורמי המודיעין כמי שנחשב לאיום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי. שר הפנים של צרפת, כריסטוף קסטנר, מסר כי הוא היה מוכר לשירותי הביטחון כפעיל אסלאמיסטי קיצוני.

לאחר הירי, הורה משרד הפנים הצרפתי לתושבי העיר להסתגר בבתיהם בשל "אירוע ביטחוני חמור". הפרלמנט האירופי, הממוקם בשטרסבורג, הוכנס לעוצר.

מדיווחים שונים עולה כי במהלך בריחתו של המחבל מהזירה, התנהלו פעמיים חילופי אש בינו לבין כוחות הביטחון הצרפתיים, והוא נפצע מהירי. למרות זאת, הוא הצליח להימלט וטרם נלכד. המצוד הנרחב אחריו נמשך גם בשעות אלו, ומשתתפים בו בין היתר לוחמי קומנדו והליקופטרים. ממשלת צרפת העלתה את רמת הכוננות לדרגה הגבוהה ביותר. האבטחה בשווקים ובמעברי הגבול של צרפת תוגברה.

תגיות:שטרסבורגפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה