חדשות בארץ

חיפה: כ-20,000 מיילים זועמים נשלחו לראשת העיר עקב מינוי זעאתרה

עינת קליש-רותם, ראש עיריית חיפה, מינתה את רג'א זעאתרה לסגנהּ. זעאתרה הביע בעבר תמיכה בחמאס ובחיזבאללה והשווה בין דאעש לציונות. התושבים מסרבים להשלים עם המינוי השערורייתי

  • א' טבת התשע"ט
חיפה, תמונת נוף (צילום: יניב נדב, פלאש 90)חיפה, תמונת נוף (צילום: יניב נדב, פלאש 90)
אא

מינויו של מזכ"ל חד"ש בחיפה רג'א זעאתרה לתפקיד סגן ראש עיר בשכר ממשיך לעורר סערה: הערב (ראשון) דיווחה תנועת "אם תרצו" כי כ-20 אלף מיילים נשלחו לראשת העיר חיפה, עינת קליש-רותם, בדרישה למנוע את מינויו של זעאתרה, פעיל חד"ש, לסגנהּ.

זעאתרה, איש תנועת חד"ש, הוא פעיל BDS שפעל גם נגד גיוס בני מיעוטים לצה"ל ותמך בחיזבאללה בגלוי.

ראש אגף הפעילים הארצי של תנועת "אם תרצו", תום ניסני, אמר: "ראשת העיר חיפה שרק נכנסה לתפקידה הטעתה את הציבור ואכזבה אותו. עצוב שבמעשיה היא נותנת הכשר למי שהגדיר את הציונות כאסון ותומך BDS מובהק. ראשת עיר, שבשם הפוליטיקה מוכנה למכור את כל עקרונותיה, צריכה לעשות בדק בית. ההיסטוריה לא תסלח לגברת קליש-רותם והציבור הישראלי ידאג לגבות ממנה מחיר קשה מנשוא״.

הבוקר פתח ראש הממשלה נתניהו את ישיבת הממשלה באמרו כי "לפני הישיבה חיפשתי את ראש עיריית חיפה עינת קליש כדי לבקש ממנה לבטל את המינוי של סגן ראש עיר שתומך בחיזבאללה וחמאס. ארגונים אלו קוראים להשמדת מדינת ישראל, והמינוי הזה לא מתקבל על הדעת. אני שמח שחברנו השר אריה דרעי כבר התחיל לטפל בנושא, כיוון שהמינוי הזה לא מתקבל על הדעת".

כזכור, שר הפנים אריה דרעי הנחה שלא למנות את זעאתרא, בשל דברי תמיכה שלו בחיזבאללה ובחמאס. דרעי יערוך בדיקה לגבי דבריו של זעאתרה, שהשווה גם בעבר בין דאעש לציונות.

היועץ המשפטי של משרד הפנים, עו"ד יהודה זמרת, השיב לשר הפנים אריה דרעי, כי זעאתרה מכחיש עובדתית חלק מהטענות נגדו. בעקבות כך, הורה השר דרעי למנכ"ל משרד הפנים לקיים בדיקה מקיפה בנוגע לטענות נגד זעתרה. לאחר הבדיקה המקיפה, יפנה דרעי ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שיחליט האם בסמכות השר דרעי למנוע תשלום שכר לזעתרה אם ימונה לסגן ראש עיר.

זעאתרה, מצדו, מסרב לחזור בו מדבריו. "נבחרתי בבחירות דמוקרטיות למועצת העיר חיפה על פי חוק. אייצג את תושבי העיר ערבים ויהודים למען חיים בכבוד, שותפות אמת, צדק חברתי וחלוקתי ונקיון כפיים", אמר. "נבחרתי בזכות ולא בחסד. אני חייב רק לבוחריי והם אשר יבחנו וישפטו את תפקודי ומעשיי. אני מתכוון לייצג אותם ולעבוד למענם, עם או בלי שכר. עם או בלי תעודת כשרות מאביר איכות השלטון אריה דרעי, מד"ר יאיר לפיד ומהספסלים האחוריים של "הליכוד" ו-"ישראל ביתנו".

תגיות:חיפהעינת קליש רותםרג'א זעאתרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה