חדשות בארץ

שנה אחרי שנפצע אנושות: אשר אלמליח חוזר לאבטח ומספר על הנס הגדול

הפיגוע הקשה התרחש בשנה שעברה, ימים ספורים לפני חנוכה. בסרטון שזעזע מדינה שלמה, נראה כיצד המחבל דוקר את המאבטח בחזהו. שנה אחרי, אלמליח חוזר לאבטח ומספר על הנס הגדול

  • א' טבת התשע"ט
זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בשנה שעברה, ימים ספורים לפני חנוכה אירע הפיגוע שכמעט גרם לאשר אלמליח לאבד את חייו. תושבי ירושלים מן הסתם זוכרים את הפיגוע שאירע בכניסה לתחנה המרכזית, כאשר מחבל בן 24 דקר את המאבטח בפלג גופו העליון. הסכין, למרבה הכאב, פגעה בלב, ואשר הובהל לבית החולים כשמצבו קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו. 

מצבו של אשר הידרדר, ועם ישראל העתיר בתפילה לרפואתו. בחסדי שמים גלויים הוא הצליח להתגבר על הפציעה, להשתחרר מבית החולים, לעבור תקופת שיקום ארוכה ולעמוד על רגליו. לפני מספר שבועות חזר אשר לאבטח, כשומר בחברת החשמל.

פיגוע הדקירה התרחש לפני כשנה, ימים ספורים לפני חנוכה, בשעת צהריים, בכניסה המאובטחת לתחנה המרכזית בעיר שדרכה עוברים עשרות אלפי אנשים ביממה. המחבל הגיע במונית ספיישל לירושלים וירד בתחנה המרכזית.

כאשר ניסה להיכנס לתחנה המרכזית, עיכבו אותו המאבטחים והזעיקו את אלמליח שהיה אחראי המשמרת. המחבל התבקש לפשוט את מעילו ולעבור שוב במגנומטר, וכאשר הבין שלא יוכל להיכנס לשטח התחנה והחליט לבצע את הפיגוע במקום. הוא שלף במהירות את הסכין ונעץ אותה בעוצמה בחזהו של אלמליח.

את רגעי הדקירה, וגם את מה שאירע לפני כן ובהמשך, אלמליח לא זוכר. "היום הזה נמחק לי מהזיכרון. אני זוכר רק שהגעתי לעבודה ושזה היה יום של קבלת משכורת", הוא מספר ל-mynet. "הייתי בדיוק בסבב אצל שאר המאבטחים כשהמוקדנית התריעה שיש חשוד בכניסה הראשית וישר הגעתי לשם - ואז זה קרה".

לאחר הדקירה אלמליח הובהל לבית החולים שערי צדק כשהוא בסכנת חיים מיידית, שכן להב הסכין חדר לחזהו ופגע בין השאר בליבו. הוא היטלטל, כאמור, בין חיים למוות במשך כמה שבועות של אשפוז עד שהרופאים הצליחו לייצב את מצבו. בדיעבד, נודע לאלמליח שמיד אחרי הדקירה הוא שלף בעצמו את הסכין מליבו וכך עשה לעצמו נזק גדול יותר.

כחודש לאחר הדקירה שוחרר אלמליח מבית החולים והחל בשיקום אינטנסיבי. "באתי לשיקום על כיסא גלגלים ואמרתי לפיזיותרפיסטית שאם היא מצליחה להעמיד אותי על הרגליים אני אצדיע לה". בהתחלה הוא לא הרגיש את הרגליים בכלל ועד היום הוא סובל מכאבים באזור הזה, אבל לעמוד עליהם הוא הצליח.

"עברתי הרבה בחיים", אומר אלמליח. "איבדתי אבא ואיבדתי אח והתמודדתי עם דלקת בעין שהתפתחה לחיידק אלים שהשאיר אותי עם עין תותבת. עוברים את הכול ועומדים על הרגליים".

הרגע שבו אלמליח נדקר בליבו תועד בסרטון אבטחה שזעזע את המדינה כולה. "סיפרו לי שבזכותי הצילו חיים של הרבה אנשים וזה מעודד אותי מאוד".

לזירת האירוע הוא חזר רק כעבור כמה חודשים. "הגעתי לתחנה המרכזית לברך את ברכת 'שעשה לי נס במקום הזה'. היה לי קשה מאוד להגיע לשם", הוא אומר. "היו רגעים שהיטלטלתי בין חיים למוות וברוך השם נס גדול קרה. הפיגוע התרחש כמה ימים לפני חנוכה וכעת שוב חנוכה. זה הנס הפרטי שלי - קיבלתי את החיים שלי בחזרה וזה מה שחשוב"

תגיות:פיגוענסאשר אלמליח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה