חדשות יהדות

בשל קדושת השבת: אל על קרקעה את המטוס בקייב

המראתו של מטוס אל על עוכבה בשל תקלה חמורה בגלגל, והוא קורקע. שומרי השבת שבתו בקייב

  • א' טבת התשע"ט
אל על (צילום: פלאש 90)אל על (צילום: פלאש 90)
אא

מטוס 'אל על', שהיה אמור להמריא ביום שישי האחרון מקייב שבאוקראינה לנתב"ג, קורקע בקייב בשל חשש מחילול שבת. על המטוס היו 140 נוסעים, כ-70 מתוכם שומרי שבת.

המטוס היה אמור להגיע ביום שישי בצהריים לנתב"ג, אך בשל תקלה בגלגל התעכבה ההמראה במשך מספר שעות. כאשר נוכחו לדעת כי אין סיכוי שיגיעו לישראל לפני כניסת השבת, הוחלט לקרקע את המטוס בקייב.

אל על שכרה עבור 70 הנוסעים שומרי השבת חדרים במלון בקייב, ודאגה להם לאוכל כשר לסעודות השבת.

'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' ציינה לשבח את התנהגותה של ענקית התעופה 'אל על'. "המקרה מלמד שכל יהודי שומר שבת צריך לכלכל צעדיו בטרם יזמין כרטיס טיסה", מסרו רבני הועדה. "סוף מעשה במחשבה תחילה, ולא לעלות על טיסה שמועד נחיתתה מתוכנן קרוב לכניסת השבת. תקלות הן דבר שמתרחש לא אחת, וצריך להביא זאת בחשבון".

"שומרי שבת צריכים לקחת מרחב הגנה של שעות רבות לפני כניסת השבת, ככל שמדובר בטיסות", הוסיפו הרבנים.

כזכור, בחודש שעבר טיסה 002 של חברת אל על יצאה בשבוע שעבר מניו יורק באיחור רב. למרות ההבטחות שניתנו על ידי צוות המטוס לנוסעים כי הם יגיעו לארץ לפני כניסת השבת, במהלך הטיסה הודיע הקברניט על שינוי המסלול והוריד את הנוסעים באתונה, ושומרי השבת שביניהם נשארו לעשות את השבת ביוון.

למרבה הכאב, אתרי החדשות בארץ געשו ורעשו בשל טענות לאלימות לכאורה בה נקטו חלק מהנוסעים החרדים כלפי צוות אל על. רק לאחר הבהרות חוזרות ונשנות של הנוסעים, התברר כי מדובר במסע הסתה אנטי-חרדי המבוסס על טענות כוזבות. הזעם והכאב הופנו לחברת אל על בשל כשליה במהלך הטיסה ועל הצטרפותה להסתה במטרה להסיט את תשומת הלב מכשליה.

תגיות:אל עלשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה