חדשות בארץ

המערכה בצפון מסתעפת: צבא לבנון פרס טנקים ליד הגבול

יומו השישי של מבצע "מגן צפוני": צה"ל קורא לחברות אזרחיות להציע פתרונות לגילוי מנהרות, ומתגבר את האבטחה. במקביל, סגנו של נסראללה מתרברב ומאיים

  • א' טבת התשע"ט
(צילום: דובר צה’’ל)(צילום: דובר צה’’ל)
אא

מבצע "מגן צפוני" נכנס ליומו השישי, והמערכה מסתעפת: העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח בשם מקורות ישראליים ואמריקניים כי ישראל שיגרה אזהרה חריפה ללבנון, ולפיה היא תתקוף יעדי חיזבאללה אם המיליציה הלבנונית לא תחדל מייצור טילים מדויקים בסיוע איראני. את האזהרה העבירה ישראל לממשלה הלבנונית דרך בכירים בארצות הברית ובצרפת.

על פי הדיווח ב'וואלה' הבוקר, על מנת להאיץ את התהליך ההנדסי לאיתור המנהרות וחשיפת תוואי המנהרה, הוחלט בצה"ל יחד עם סיוע משרד הביטחון לקרוא לחברות אזרחיות להציע פתרונות הנדסיים לקדיחה באדמה רוויית הסלעים שמאפיינת את האזור.

במקביל, בחיזבאללה מתרחב המאמץ להשיג מידע אודות אופי הפעילות ההנדסית והאמצעים הטכנולוגיים המסייעים באיתור המנהרות. על מנת להגביר את מערך האבטחה בצה"ל, חלק מהמפקדים קיבלו הוראה שלא ליצור קשר עם בני משפחתם ולהימנע ממסירת כל פרט בנושא במכשירים הסלולריים במהלך ימי המבצע.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית, חיילי צבא לבנון תצפתו לעבר כוח צה"ל שפעל במובלעת באזור "מיס אל-ג'בל", ואף מיקם מספר טנקים בסביבת הכוח. סוכנות הידיעות דיווחה כי 25 חיילים ישראלים חצו את גדר המערכת אל תוך מובלעת ישראלית, על מנת לבצע סריקה במקום. במקביל, צבא לבנון, שצפה על המתרחש יחד עם כוחות יוניפי"ל, שלח כוח סיור הכולל טנקים להתמקם מול כוח צה"ל ולתצפת עליו.

בתוך כך, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נעים קאסם, התראיין לתקשורת האיראנית ושלח מסרים מאיימים לישראל. "אין נקודה בישראל שלא חשופה לטילים של חיזבאללה", טען. "ישראל מורתעת מהיכולת של חיזבאללה ממלחמת לבנון השנייה ומההחלטה של הארגון להגיב על ההתקפות של ישראל שעלולות להפוך למלחמה". יצוין כי קאסם לא התייחס ישירות למבצע השמדת המנהרות שבו פתחה ישראל בשבוע שעבר ועד כה הנהגת חיזבאללה הרשמית לא הביעה דעתה בעניין.

עד כה אותרו בסיעתא דשמיא שתי מנהרות, כאשר בצה"ל ממשיכים לחקור אותם, ומציינים כי אחת מהן תהפוך לאתר ביקורים עבור שגרירים, כוחות יוניפי"ל ועוד. לדברי דובר צה"ל, "יש פה מאמץ מדינתי נרחב, ודרישה שלנו ממדינות שונות שידרשו מצבא לבנון לאכוף את אחריותו בדרום לבנון".

תגיות:מנהרותחיזבאללהמבצע מגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה