חדשות בארץ

היישוב חרשה בבנימין יוכשר באמצעות שיטת "חפירה וכיסוי"

חוות דעת שנכתבה על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים קובעת כי ניתן להכשיר את דרך הגישה ליישוב חרשה, העוברת בחלקה על קרקע פלסטינית, באמצעות חפירת מנהרה או הקמת גשר עילי. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר את הפתרון, שיאפשר את הכשרתו של היישוב באופן מיידי

אישר: מנדלבליט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אישר: מנדלבליט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

נסללה הדרך להכשרת המאחז חרשה שבמערב חבל בנימין. כך פורסם הבוקר ב"ישראל היום".

היישוב חרשה נוסד בשנת 1997. למרות שהמדינה הודיעה כבר מזה כעשור על כוונתה להכשיר את היישוב מבחינה חוקית, ההסדרה התעכבה בשל העובדה שדרך הגישה אליו עוברת בחלקה על קרקע פלסטינית פרטית.

בחוות דעת שנכתבה על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים נמצא הפתרון –  באמצעות שיטת "חפירה וכיסוי" (cut & cover): ליישוב ייסלל כביש גישה חדש – או באמצעות מנהרה שתיחפר בקידוח אופקי, או באמצעות הקמת גשר עילי. על הכביש החדש תונח שכבת בטון, ומעליה אדמה, כך שלפלסטינים יתאפשר להמשיך בגידול העצים שלהם, ולא ייפגע, ולו באופן זמני, השימוש הסביר במקרקעין.

חוות הדעת – שהוכנה הודות לפעולתה של שרת המשפטים, איילת שקד – זכתה לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כעת ניתן יהיה להגיש תב"ע ליישוב חרשה ולהכשירו באופן מיידי.

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "מתחילת הקדנציה הנוכחית שמתי לי למטרה לנרמל את חיי התושבים ביהודה ושומרון ולהכשיר כמה שיותר ישובים. עברנו משיח של פינוי לשיח של הסדרה. פעולות אלו מתווספות לחיזוק ההתיישבות באמצעים נוספים, כמו העברת סמכויות בענייני יהודה ושומרון מבג"ץ לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים וכן השוואת חקיקה ליהודה ושומרון. נמשיך לפעול להסדרת וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון".

בהודעה שהוציאה מזכירות היישוב חרשה, נאמר: "אנו מודים ומעריכים מאוד את כל המסייעים בידינו לקדם את ההתיישבות בהר הטוב הזה ומקווים שהדרך סלולה כעת לבנייה מסיבית והרחבת היישוב כהנה וכהנה. ימי החנוכה הם ימים מתאימים להיזכר באמת הפשוטה שביטא שמעון החשמונאי: 'לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו'".

תגיות:אביחי מנדלבליטאיילת שקדבנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה