חדשות בארץ

ראש ממשלת לבנון: אין סיבה להסלמה עם ישראל, מחויבים להחלטה 1701

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הגיב על דבריו של סעד אל-חרירי: "אנחנו רוצים להאמין לך, הבעיה שחיזבאללה ממשיך לשקר לך וללבנונים"

אל-חרירי (צילום: שאטרסטוק)אל-חרירי (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, הגיב אמש (רביעי) לראשונה על מבצע "מגן צפוני" בו פתחה ישראל לחשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה שחדרו לשטחה.

לשכתו של אל-חרירי פרסמה הודעה מטעמו, לפיה "ההתפתחויות בגבולה הדרומי של לבנון אינן צריכות להיות סיבה להסלמה. זה מה שלבנון רוצה ושואפת אליו עם כל הגורמים הבינלאומיים והידידים הנוגעים בדבר".

אל-חרירי הוסיף כי "ממשלת לבנון מדגישה את מחויבותה המלאה להחלטה 1701 של מועצת הביטחון, ולשיתוף פעולה ולתיאום בין הרשויות הלבנוניות ויוניפי"ל". הוא הדגיש כי "צבא לבנון הוא המוסמך להבטיח את שלום הגבולות, והממשלה דבקה בשמירה על ריבונותה ושלום גבולותיה".

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, מיהר להגיב על הצהרתו של אל-חרירי: "אמרת מזמן את הדברים האלו על החלטה 1701. אנחנו רוצים להאמין לך, אבל הבעיה היא שחיזבאללה ממשיך לשקר לך וללבנונים – מעל האדמה משקרים, ומתחת לאדמה חופרים".

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, עדיין שותק וטרם הגיב באופן פומבי על חשיפת פרויקט המנהרות של ארגונו. בתגובה שנמסרה הבוקר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, אמר גורם בארגון הטרור כי "ברור שישראל אינה נערכת למלחמה" וכי "האויב יודע שמלחמה לא תהיה קלה והוא מודע להשלכותיה". הגורם הסביר את שתיקת ארגונו בכך ש"הוא יודע היטב שהמנהרות הללו הן בעיה גדולה לישראל, שלא ידעה דבר עליהן, ולכן הן יהיו מקור הסכנה בעתיד".

במפקדת יוניפי"ל בנאקורה נערכה אתמול פגישה משולשת בין צה"ל, צבא לבנון והאו"ם. הפגישה תוכננה מראש אך מטבע הדברים עסקה במבצע "מגן צפוני". המשלחת הישראלית, בראשותו של ראש חטיבת קשרי חוץ באגף תכנון, תת-אלוף ארז מייזל, הציגה את המנהרה שחדרה לשטח ישראל, סמוך ליישוב מטולה. קציני צה"ל הביעו את מחאת ישראל על ההפרה החמורה של ריבונותה ושל החלטה 1701, אך הבהירו כי היא אינה מעוניינת בהסלמה. קציני צבא לבנון אמרו כי לישראל אסור לבצע פעולות בתוך שטחה הריבוני של ישראל. הם תבעו מישראל למסור מידע מדויק ונקודות ציון על מקומות המיקום של המנהרות כדי שניתן יהיה לאמת את טענותיה. מפקד כוח יוניפי"ל, הגנרל סטפנו דל קול, אמר כי "על כל הצדדים להוריד את גובה הלהבות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש בטלפון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. הוא עדכן אותו בפרטי מבצע "מגן צפוני" ואמר כי הוא רואה בחומרה רבה את הפרת הריבונות הישראלית ואת הפרת החלטה 1701 על ידי החיזבאללה. נתניהו ציין כי מדובר בחלק נוסף של התוקפנות האיראנית באזור. הוא אמר כי הוא מצפה שהאו"ם יגנה בחריפות את הפרת הריבונות הישראלית על ידי החיזבאללה, וכי על הקהילה הבינלאומית להצטרף לדרישה להפעלת סנקציות מוגברות על הארגון.

תגיות:לבנוןחיזבאללהסעד אל-חרירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה