עובדות שלא ידעתם

הידעתם שגלי הקול מהירים יותר במים?

כמה מהר גדל צמח הבמבוק? איזה נשק הפך להיות תרופה חשובה? ואיזה עץ אוגר בתוכו מים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שיש תוכים שלא רק "חוזרים כמו תוכי"? מתברר שישנם תוכים שיודעים לא רק לחקות בני אדם, אלא גם להבין חלק ממה שהם אומרים. הג'אקו – האפרור האפריקני – יכול להבין יחסים של צבע, צורה וכמות, "לשוחח" עם תוכי אחר, לבקש אוכל, מקלחת או גירוד, ועוד.

2. הידעתם שהדיסק און קי הוא פיתוח ישראלי? הדיסק און קי, או בעברית החסן נייד, פותח בישראל על ידי חברת אם סיסטמס. הפיתוח אפשר שמירה של נתונים על גבי זיכרון הבזק – מעין מעגל אלקטרוני, במקום על גבי כונן נייד, כפי שהיה נפוץ עד אז.

3. הידעתם שהבמבוק גדל מהר יותר מכל צמח אחר? צמח הבמבוק גדל בקצב המהיר ביותר: הוא יכול לצמוח במטר שלם תוך 24 שעות בלבד, ובתוך עונה אחת להגיע לגובה של כ-30 מטרים. הבמבוק הוא גם צמח עמיד במיוחד, ולדוגמא: הוא היה הצמח הראשון שהתאושש לאחר ההטלה של פצצת האטום על הירושימה.

4. הידעתם שאין שני פתיתי שלג זהים? פתיתי השלג הם גדולים וגבישיים, ולכל אחד מהם – צורה ייחודית משלו. צורתם של פתיתי השלג היא פרקטלית – כלומר ככל שמתקרבים יותר אל הצורה, רואים אותה צורה עוד ועוד פעמים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. הידעתם שישנו נשק שהפך להיות תרופה? במלחמת העולם הראשונה נעשה שימוש בגז חרדל, שהיה גז קטלני ושימש ללוחמה. על פי ההערכות, 4% מן ההרוגים במלחמה נהרגו כתוצאה משאיפת גז. אך כיום, הגז הקטלני הפך להיות חיוני: הוא משמש כתרופה כנגד סוגים מסוימים של סרטן.

6. הידעתם שישנם צמחים שאוגרים כמויות של מים? עץ הבאובב אוגר בתוכו כמות עצומה של מים: עץ באובב אחד יכול להכין בגזעו יותר מ-120,000 ליטר מים. עץ הבאובב מיוחד גם בשל מראהו המוזר – כאילו העץ התהפך ושורשיו נמצאים למעלה.

7. הידעתם שגלי הקול מהירים יותר במים? כאשר מדברים על מהירות הקול, מדברים לרוב על המהירות שבה הקול עובר באוויר. אך מהירות הקול במים גבוהה פי 4.3 ממהירותו של הקול באוויר! בחלל, לעומת זאת, הקול אינו יכול לנוע כלל.

תגיות:עובדות שלא ידעתםאון קייפתיתי שלג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה