חדשות יהדות

בתי העלמין היהודיים בפולין יסומנו ויוכנסו למאגר מידע ממוחשב

הרב מרדכי שודריך, רבה הראשי של פולין, ושר התרבות הפולני פיוטר גלינסקי סיכמו כי ממשלת פולין תמפה את 1,400 בתי העלמין היהודיים שבשטחה, תסמן אותם באבני גבול ותקים מאגר מידע מיוחד עבורם. המאגר יאפשר למבקרים בבתי העלמין להיחשף להיסטוריה שלהם

בית עלמין יהודי בקרקוב (צילום: שאטרסטוק)בית עלמין יהודי בקרקוב (צילום: שאטרסטוק)
אא

ממשלת פולין תציב אבני סימון גבולות בבתי העלמין היהודיים הפזורים ברחבי פולין. כך סיכמו שר התרבות הפולני, פיוטר גלינסקי, והרב מרדכי שודריך, רבה הראשי של פולין וחבר הוועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה".

בפולין קיימים כ- 1,400 בתי עלמין יהודיים. הרב שודריך אמר כי כ- 200 מתוכם אומנם גודרו במהלך השנים, אך גם בהם יש צורך להציב אבני סימון מאחר שגדרות רבות כבר מתפוררות. ויכוחים שקיימים לגבי גבולותיהם של חלק מבתי העלמין מצריכים אף הם את סימונם באבנים.

על פי הסיכום התקדימי, ייערך מבצע נרחב למיפויים של כל בתי העלמין היהודיים בפולין. הם יוכנסו למאגר מידע ממוחשב שיעמוד לרשות הציבור, ואבני סימון הגבולות יוצבו בכל קרנות בתי העלמין.

הרב שודריך ציין כי למעשה מאות רבות של בתי העלמין כבר מופו, וחלקם כבר הוכנסו למאגר מידע של ארגון 'לא תשכח' הפועל מטעמן של "ועידת רבני אירופה" ו"ועידת התביעות". השלמת המיפוי תתבצע על ידי אנשי משרד התרבות הפולני, שיסתייעו לשם כך ברשויות המקומיות ובמאגרי מידע בינלאומיים.

זאת ועוד: על האבנים יוצבו ''ברקודים", ואלו יאפשרו למבקרים בבתי העלמין להיחשף להיסטוריה של המקום ובית העלמין ולאישים הטמונים בו.

"אני מקווה שיהיה בכך בכדי למנוע בעתיד חילול בתי העלמין על ידי רשויות מקומיות ובעלי עסקים חומדי הקרקעות הקדושות", סיכם הרב שודריך.

תגיות:פוליןבתי עלמין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה