חדשות בעולם

נשיא ניגריה: "זה באמת אני – לא כפיל"

מוחמדו בוחארי, שנעדר בחודשים האחרונים מארצו למשך תקופה ארוכה בשל מחלה, נאלץ להתמודד עם ספקולציות לפיהן הוא אינו בין החיים וכי מי שמחליף אותו הוא כפיל סודאני. אתמול הוא הגיב בהומור לשמועות

אבוג’ה בירת ניגריה, תמונת נוף (קרדיט: שאטרסטוק)אבוג’ה בירת ניגריה, תמונת נוף (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ניגריה, מוחמדו בוחארי, הכחיש אתמול (ראשון) את השמועות על מותו. "זה אני האמיתי, אני לא כפיל", אמר בוחארי במהלך ביקור בפולין, אליה הגיע כדי להשתתף בוועידת האקלים של האו"ם.

ראשיתו של הסיפור המוזר בשנה שעברה, כאשר בוחארי, המתקרב לגיל 76, נאלץ לעזוב את ארצו בשל מחלה ולשהות תקופות ארוכות בלונדון לצורכי טיפולים רפואיים. באחת הפעמים הוא נעדר מניגריה במשך למעלה משלושה חודשים.

היעדרותו הממושכת של בוחארי, שנבחר לנשיא ניגריה ב- 2015, והשתיקה הממשלתית בכל הנוגע למחלתו ולטיפולים שעבר יצרו גל של ספקולציות בניגריה. ברשתות החברתיות נפוצו שמועות כי הוא כבר אינו בין החיים, וכי מי שמציג את עצמו כנשיא בוחארי הינו למעשה כפיל סודאני העונה לשם ג'ובריל. את השמועות העקשניות הזינו יריביו הפוליטיים של הנשיא.

"אחת השאלות שנשאלתי בפגישתי עם אזרחים ניגרים בפולין", אמר בוחארי, "הייתה האם הוחלפתי על ידי כפיל או לא". הוא הוסיף כי מפיצי השמועות הינם בורים וכופרים, אך ציין כי "השמועות אינן מפתיעות – כשהייתי בשנה שעברה בחופשה רפואית, הרבה אנשים קיוו שאני מת".

לקול צחוקם של הנוכחים באולם, המשיך בוחארי וסיפר כי אפילו סגן הנשיא שלו, ימי אוסינבג'ו, נאלץ להתמודד עם השמועות: "היו אנשים שפנו אליו שישקול לבחור בהם כסגנים שלו, בגלל שהם הניחו שאני מת. זה הביך אותו מאוד. שוחחנו על כך כאשר ביקר אותי בזמן שהחלמתי ממחלתי".

הנשיא הניגרי - שהתייחס לכל הסיטואציה בהומור - סיכם את הפרשה במילים אלו: "זה באמת אני, אני מבטיח לכם. מאוחר יותר החודש אחגוג את יום הולדתי ה- 76. ואני רק ממשיך להתחזק!".

ולכל המתעניין: בוחארי מתכוון להתמודד על כהונת נשיאות שנייה, בבחירות שייערכו בחודש פברואר.

תגיות:שמועותניגריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה