הרבנית חגית שירה

הקב"ה מחכה לנו מראש השנה ועד לחנוכה. והחנוכיה כבר מוכנה

בפנים, בתוך הלב, אני דבוקה רק בך, ריבונו של עולם, וכל הנפילות שלי, כל מה שחס ושלום אני עושה נגד רצונך, אבא, זה רק מרב הטרדות, הקשיים

אא

אומר האר"י הקדוש: סוף גמר החתימה הוא בחנוכה.

הכתיבה, בראש השנה. החתימה, ביום הכיפורים. גמר הדין, בהושענא רבה. ואפילו כשיוצאים הפתקים אין להם כח להתקיים, ועד חנוכה מושטת יד בשמיים לקבל את עם ישראל בתשובה.

זכיתי בשבוע שעבר ללכת לציונו של רבי אברהם דב מאווריטש בעל ה"בת עין". הוא קבור פה בצפת, מרחק הליכה מהבית שלי. זו מערה קטנה, מוארת ומלאה קדושה... התיישבתי להתפלל, פתחתי את הספר בת עין והתחלתי לקרוא. קיבלתי ממנו חיזוק מדהים, חידוש מפעים לחנוכה. זה ריגש אותי כל כך, ואני משתפת: תמר מתעברת מיהודה, יהודה לא יודע. והנה... "ויהי כמשלוש חודשים ויגד ליהודה לאמר זנתה תמר כלתך...".

אומר הבת עין: ויהי כמשלוש חודשים – שלושה חודשים בדיוק מראש השנה ועד חנוכה, שהוא החיתום האחרון. מה קורה בחנוכה? ויוגד ליהודה... הקדוש ברוך הוא מרומז במילה יהודה, ותמר משולה לכנסת ישראל.

בא מקטרג בחנוכה ואומר לקדוש ברוך הוא כביכול: זנתה תמר כלתך... הנה, תראה את עם ישראל, רק לפני שלושה חודשים בקשו סליחה... התפללו תקעו בשופר... קבלו קבלות. כמה זמן עבר? והנה הם כבר שכחו. הולכים אחרי ליבם.

ותמר, שהיא כנסת ישראל, מרימה עיניים לשמיים ואומרת: הכר נא, רק למי שאלה לו – אנוכי הרה... בפנים, בתוך הלב, אני דבוקה רק בך, ריבונו של עולם, וכל הנפילות שלי, כל מה שחס ושלום אני עושה נגד רצונך, אבא, זה רק מרב הטרדות. הקשיים של הפרנסה. הילדים וצער הגלות. והנה ראיה, הנה הוכחה: הכר בעצמך, למי החותמת – החותמת מרמזת על השמן של נרות החנוכה, שהיה חתום בחותמו של כהן גדול; והפתילים – הפתילים הם הפתילות של נרות החנוכה; והמטה – המטה זו החנוכיה, זה הכלי שבו אנחנו מדליקים (כלי בגימטריה – מטה).

הנה, בורא עולם. החנוכיה כבר מוכנה, ואני כולי כבר מצפה ומחכה להדליק את האור. מתגעגעת לחזות בנעם השם... באור הגנוז ובקרבת השם המתוקה, כשאני יושבת חצי שעה מול החנוכיה.

ויאמר יהודה צדקה ממני – אומר השם: את צודקת, בת שלי. אני רואה את הלב שלך. והוא מסלק בזכות החנוכיה את כל הקטרוגים. כי אני יודע, אומר השם: לא נתתיה לשלה בני... שלה – זה משיח! "עד כי יבוא שילה...".

כואבת לך הגלות, יודע השם. את מחכה ומחכה... למשיח... לגאולה פרטית משלך... צר לך! לוחץ לך! והקשיים הם אלה שמפילים אותך.

הנה... קחי לך אור בזמן החיתום. לא רק שאני לא מקבל שום קטרוג עליך – אני מאיר לך.

הכיני את החנוכיה בשמחה, היא הוכחה שליבך רק עם בורא עולם. חנוכה מסוגל למשיח ולגאולה. רק תנצלי את הימים האלה ותבקשי.

צדקה ממני!

תגיות:פרשת וישב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה