חדשות בעולם

הפליט הסורי שהתגורר במשך חודשים בשדה התעופה במלזיה קיבל מקלט בקנדה

חסן אל-קונטאר נאלץ לשהות במשך למעלה משמונה חודשים באחד הטרמינלים של שדה התעופה הבינלאומי בקואלה לומפור, לאחר שאף מדינה לא הסכימה לקלוט אותו כפליט. הסאגה המתישה הסתיימה השבוע, לאחר שקיבל מקלט בקנדה

שדה התעופה בקואלה לומפור, מלזיה (צילום: שאטרסטוק)שדה התעופה בקואלה לומפור, מלזיה (צילום: שאטרסטוק)
אא

סוף טוב: חסן אל-קונטאר, הפליט הסורי ש'נתקע' במשך למעלה משמונה חודשים בשדה התעופה בקואלה לומפור בירת מלזיה, קיבל מקלט מדיני בקנדה.

אל-קונטאר, אזרח סורי בן 37, עזב את ארץ מולדתו בשנת 2006 כדי להימנע מגיוס החובה לצבא. הוא הגיע לאיחוד האמירויות, קיבל אשרת שהייה ועבד בה מספר שנים. עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, בשנת 2011, סירבו השלטונות הסוריים לחדש את הפספורט שלו, וכתוצאה מכך פקע תוקף האשרה שלו באיחוד האמירויות. לאחר מספר שנים בהן עבד באופן בלתי חוקי, הוא נעצר וגורש למלזיה, מדינה בה אזרחים סוריים יכולים לקבל ויזת כניסה. הוא קיבל ויזת תיירים זמנית למשך שלושה חודשים, וניצל אותם כדי לעבוד ולחסוך כסף ליעדו הבא. משום מה, ניסיונותיו להיכנס לאקוודור ולקולומביה נדחו, והוא נאלץ לחזור לקואלה לומפור. אך אז התברר לו כי מלזיה מסרבת להכניסו לשטחה, מכיוון שתוקף ויזת התיירים שלו פקע.

אל-קונטאר סירב לחזור לסוריה, מחשש שיגויס לשרת בצבא. כך הוא 'נתקע' במשך חודשים בטרמינל 2 של שדה התעופה בבירת מלזיה. הוא נאלץ לישון מתחת למדרגות, להתקלח בחדרי שירותים של בעלי מוגבלויות, ולהסתמך על נדיבותם של אנשי חברות תעופה שהביאו לו שאריות מארוחותיהם.

אל-קונטאר תיעד את מצבו הקשה והאבסורדי למדי ואת חיי היום יום שלו ב"ביתו" החדש באמצעות סרטוני וידיאו אותם העלה לרשת. הישועה הגיעה לו מקנדה: חברים שהכיר ברשת, שהזדהו עם סבלו, אספו קרוב ל- 14 אלף דולר – הסכום הנדרש על פי חוקי ההגירה בקנדה כדי לתת חסות לפליט המבקש לקבל מקלט בשטחה.

לפני הסוף השמח, הסאגה הארוכה קיבלה תפנית מדאיגה בעלילה כאשר לשלטונות המלזיים נמאס מהאורח הבלתי קרוא בשדה התעופה הבינלאומי של בירתם. בתחילת החודש שעבר הוא נעצר ועמד להיות מגורש בחזרה לסוריה. למרות שהקשר עמו נותק, פקידי הקונסוליה הקנדית הצליחו לבסוף לזרז את הליכי הביורוקרטיה במלזיה ולארגן את העברתו לוונקובר שבקנדה.

"במשך שמונה השנים האחרונות, זה היה מסע קשה וארוך. בעשרת החודשים האחרונים זה היה מאוד קשה וקר", אמר אל-קונטאר בסרטון קצר שהעלה לחשבון הטוויטר שלו בעודו בדרכו לקנדה. "לא יכולתי לעשות זאת בלעדי התמיכה והתפילות של כולכם".

תגיות:קנדהמלזיהפליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה