חדשות בארץ

הפצוע למחבל שדקר אותו: "רצית לזרוע חורבן. אני חי, ניצחתי אותך"

אוהד הרץ, שנפצע לפני שלוש שנים בפיגוע דקירה בצומת אריאל, נשא נאום בפני בית המשפט ומול המחבל הדוקר: "אני חלק מעם ישראל, עם הנצח. השאיפה שלי היא לתקן את העולם, בדיוק הפוך ממה שאתה מייצג – את הרצח, האכזריות, השנאה והרוע"

תמונת אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי בשומרון גזר שלשום (שני) 17 וחצי שנות מאסר ותשלום פיצויים בסך 30 אלף שקלים על המחבל תאמר שוכת אחמד חדיר, שביצע פיגוע דקירה בצומת אריאל לפני כשלוש שנים, ב- 25 באוקטובר 2015. בפיגוע נפצע אוהד הרץ, חייל בחטיבת הצנחנים, שעמד בטרמפיאדה בצומת. גזר הדין הוטל במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין המחבל לפרקליטות הצבאית.

המחבל הורשע לפני שלושה חודשים בניסיון לרצח. בדיון הטיעונים לעונש, שהתקיים לפני כשבוע וחצי, בחר הרץ – הסובל מנכות בעקבות הפיגוע – לשאת דברים בפני בית המשפט ומול המחבל. הרץ תיאר כיצד המחבל בחר לבצע את הפיגוע באמצעות סכין, "שאת ההשלכות אתה יכול לראות מיד, שתוכל לראות את האדם מתבוסס בדמו, שתוכל לשמוע את הצעקות, להסתכל בעיניים, להכאיב. אני לא בטוח שחיות פרא מסוגלות לאכזריות שכזו".

הרץ המשיך בפנייה לעבר המחבל: "פצעת אותי בינוני עד קשה, אושפזתי בבית חולים ונשארתי נכה לכל החיים. אבל הסיפור לא נגמר כאן, הוא רק מתחיל! מאז שניסית להוריד אותי אני רק עולה. באותו היום שדקרת אותי חזרתי מדייט ראשון עם בחורה, שהיום היא אשתי. נולד לנו בן. יש לנו בית, הספקתי להתחיל ולסיים תואר שני, אני עובד בחינוך ומחנך נערים לאהבה וחמלה, בדיוק ההפך ממה שאתה מייצג".

"אתה רצית להרוס, לזרוע חורבן, לראות דם, להרגיש גבר עם עצמך", הטיח הרץ, "ובסוף הפסדת בקרב. יצאת אפס, פחדן. ברחת כמו שפן בתום המאבק בינינו. במקום להרוס – עזרת לבנות. במקום להרוג נתת לי הזדמנות לבנות את החיים מחדש. נכה, אבל חי ומאושר יותר מאי פעם".

הרץ סיים את נאומו באומרו: "אני חלק מעם ישראל, עם הנצח. השאיפה שלי היא לתקן את העולם, בדיוק הפוך ממה שאתה מייצג – את הרצח, האכזריות, השנאה והרוע. אני ניצחתי אותך! אני חי, אני פועל! עם ישראל חי!".

עורך הדין חיים בלייכר מארגון "חוננו" שמלווה את הרץ מסר: "בפסק הדין של 17 וחצי שנים בפועל, בנוסף לפיצוי של 30,000 שקלים עבור נפגע האיבה, שכבר שולם בפועל לבית המשפט, יש מסר חשוב של ענישה מוגברת לצד תשלום שמבוצע בפועל על ידי המחבל עבור הנפגע. בכך, המחבל שמטרתו הייתה לרצוח את הנפגע בשל היותו יהודי, לא רק שלא השיג את מטרתו, אלא נאלץ לשלם מכספו".

בלייכר הוסיף כי "תוצאות אלו הן בזכות המעורבות של נפגעי האיבה והדרישה שלא יינתנו עונשים מופחתים למחבלים גם במסגרת עסקאות טיעון. אנו מברכים על פסק הדין ומודים לתובעים הצבאיים על פעולתם. אנו עדיין בתחילת הדרך ונמשיך לפעול יחד עם נפגעי האיבה, שליחי הציבור, להעלאת רף הענישה עד למצב שמחבל שניסה לרצוח יהודי לא יזכה לראות את אור השמש כלל".

תגיות:פיגועצומת אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה