חדשות בעולם

הכירו את ביידו: רשת הניווט הלוויינית של סין

מערך הניווט הלווייני של סין, שפרישתו תושלם בשנת 2020, תמנע את התלות ברשת ה- GPS, הנשלטת על ידי חיל האוויר של ארצות הברית. רמת הדיוק של ביידו תהיה אף גבוהה יותר מהמקבילה האמריקנית

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

סין מתקדמת בצעדי ענק לקראת השלמת פרויקט ביידו (Beidou), מערכת הניווט הלוויינית שלה המתחרה ב- GPS האמריקני.

פרויקט ביידו מהווה ביטוי נוסף לתחרות בין ארצות הברית לבין סין, "הענק המתעורר" המהווה כיום הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. ההחלטה האסטרטגית שקיבלו הסינים שלא להיות תלויים ברשת ה- GPS, הנשלטת על ידי חיל האוויר האמריקני, הביאה אותם להתחיל בפיתוח ביידו כבר בשנות ה- 90. הפרויקט השאפתני יצא לדרך בתחילת העשור הקודם עם שיגורם של הלוויינים הראשונים לחלל. עד כה שיגרה סין, במסגרת ביידו, 43 לוויינים. השנה האחרונה הייתה שנה עמוסה במיוחד עבור ביידו: מאז נובמבר 2017, התבצעו 11 שיגורים, במסגרתם שוגרו 20 לוויינים לחלל. קצב השיגורים גבר בחודשים האחרונים: מאז חודש יולי השנה, שוגרו 12 לוויינים ב- 7 שיגורים. שני הלוויינים האחרונים שוגרו בשבוע שעבר. עד שנת 2020 – תאריך היעד להשלמת הפרויקט – ישוגרו לפחות עוד 11 לוויינים.

לפי הנתונים של רשת "בלומברג", ההשקעה בפרויקט תגיע לקרוב ל- 10 מיליארד דולר. אך שכרו של הפרויקט בצידו: מערכות ניווט מהוות כיום מרכיב מרכזי בהפעלתם של טלפונים סלולריים, כלי רכב, מטוסים ומערכות נוספות. ביידו כבר מספקת שירותי ניווט לתושבי סין ולאזור אסיה-פסיפיק. על פי סוכנות הידיעות הסינית Xinhua, המערכת מכסה כעת יותר מ- 50 מדינות, עם אוכלוסיה של יותר מ- 3 מיליארד בני אדם. בעוד שנתיים תספק המערכת כיסוי עולמי.

רשת הלוויינים של ביידו מצטרפת, כאמור, ל- GPS האמריקני, שהיה הראשון בתחומו, וכולל 28 לוויינים. קיימות אופציות נוספות בתחום הניווט הלווייני: גלונאס הרוסי, שהחל לפעול באמצע שנות ה- 90 – עם 24 לוויינים; וגלילאו האירופי, שהפך למבצעי בסוף 2016 – עם 30 לוויינים. הכיסוי הלווייני הצפוף של ביידו יאפשר, לדברי הסינים, דיוק גבוה יותר מכל מקביליו – בהשוואה ל- GPS, המספק מיקום בדיוק של 2.2 מטרים, המקבילה הסינית תספק ב- 2020 רמת דיוק של מטר אחד.

תגיות:סיןGPSניווט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה