עובדות שלא ידעתם

הידעתם שישנו פרפר שמהווה השראה לייצור מסכים דיגיטליים?

מדוע משתנה גודלו של האישון? מיהו היונק שיודע לעוף? ומהי מדפסת זוטא? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שאישון העין משנה את גודלו? כאשר יש הרבה אור בסביבה, האישון מצטמצם, וכאשר חשוך מסביב – הוא מתרחב. כך הוא מאפשר ויסות של כמות האור שנכנסת אל תוך העין, כדי שנוכל לראות היטב ולשמור על עצב הראיה.

2. הידעתם שישנו פרפר שמהווה השראה לייצור מסכים דיגיטליים? פרפר כנף הזכוכית הוא פרפר שכנפיו שקופות כמעט לחלוטין – הן שקופות אף יותר מזכוכית. מדענים מנסים להבין כיצד ליצור מסכים בעלי שקיפות כמו זו של כנפי הפרפר, על מנת ליצור תצוגה טובה יותר על המסך, כזו שאינה משתנה גם באור יום.

3. הידעתם שיש יונק שיודע לעוף? העופות הם אלו שאותם אנו רואים בשמים, ואילו היונקים לרוב חיים על האדמה, או בים. אך ישנו יונק אחד שמסוגל לעוף – והוא העטלף. כנפיו של העטלף אינן עשויות מנוצות, אלא מעור שמתוח על אצבעותיו.

4. הידעתם שאפשר ללמוד לאהוב טעמים חדשים? ישנם טעמים רבים שמוגדרים כ"טעם נרכש" – בפעם הראשונה שטועמים אותם, הם לא טעימים, אך לאחר שטועמים אותם מספר פעמים – מתחילים להתרגל וגם לאהוב אותם מאד. טעמים של קפה, יין וכדומה ידועים במיוחד כטעמים נרכשים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. הידעתם שעובי העור שונה באזורים שונים של הגוף? באזורים שבאים במגע עם חומרים חיצוניים שונים, צייד אותנו הקב"ה בעור עבה יותר – למשל בכפות הרגליים ובכפות הידיים. באזורים שאינם באים במגע כזה – העור דק יותר, כמו למשל בעפעפיים.

6. הידעתם שקיימת עיר שבנויה על סף תהום? העיירה רונדה בנויה בקצה המצוקים של קניון אל טאחו. העיר נבנתה מצד אחד של המצוק, ועם הזמן התרחבה גם אל צידו השני של המצוק – כך שבמרכז העיר עוברת תהום עמוקה. כיום ישנו גשר שמחבר בין שני חלקי העיר.

7. הידעתם שישנה מדפסת שמטיילת על הדף? מדפסת "זוטא" היא מדפסת קטנה, שמטיילת על הדף ומדפיסה עליו את התוכן, במקום שהדף ייכנס לתוך המדפסת. המדפסת היא פיתוח ישראלי, כפי שניתן לראות בשמה, שמשמעותו: קטן.

תגיות:הידעתעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה