חדשות בארץ

נשיא צ’אד: נחדש בשבועות הקרובים את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל

בביקור ביד ושם, כתב אידריס דבי בספר האורחים של המוזיאון: "שישה מיליון אנשים חפים מפשע הושמדו. האנושות כולה חייבת לזכור מה שהתרחש בשנים אלו. אסור לשכוח את מה שקרה, וגם חייבים לומר 'לעולם לא עוד'"

אידריס דבי ביד ושם, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אידריס דבי ביד ושם, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא צ'אד, אידריס דבי, ביקר אתמול במוזיאון יד ושם בירושלים. הוא כתב בספר האורחים של המוזיאון כי "שישה מיליון אנשים חפים מפשע הושמדו. האנושות כולה חייבת לזכור מה שהתרחש בשנים אלו. אסור לשכוח את מה שקרה וגם חייבים לומר 'לעולם לא עוד'".

בראיון שהעניק לערוץ החדשות I24NEWS, הבהיר דבי כי צ'אד תחדש את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בשבועות הקרובים.

בתשובה לשאלה מדוע ביקורו באזור אינו כולל פגישות ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, ענה דבי כי הוא הגיע לישראל עם "תוכנית מדויקת" במטרה לחדש עמה את היחסים: "אני חייל לשעבר ונלחמתי במלחמות. אני יודע את מחיר המלחמה. אני לא מאחל את זה לאף עם באף מדינה". הוא הוסיף: "אין לנו בעיה עם מחמוד עבאס או עם הפלסטינים, הוא ידיד שלנו והשתתף בכל ועידות האיחוד האפריקני".

נשיא צ'אד ציין כי אם יוכל – לא יהסס לסייע לכינון קשרים בין ישראל לסודאן: "העולם משתנה מול העיניים שלנו. המשברים והמלחמות שהכרנו משתנים גם הם. אנחנו לא מאחלים אותם לא לדור הנוכחי ולא לדור העתיד. יש זמן למלחמה ויש זמן לשלום. צ'אד לא מתיימרת לדבר בשמה של אפריקה. צ'אד באה לחדש את הקשרים הדיפלומטיים הבילטרליים. אבל אם צ'אד תוכל לסייע – היא לא תהסס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, כי נשיא צ'אד הזמין אותו לביקור בארצו: "נעניתי בשמחה. אנחנו פותחים את העולם. ישראל בפריחה מדינית חסרת תקדים, וזה פועל ועובד בכל היבשות – כולל בעולם הערבי, כפי שהראה הביקור שלי לאחרונה בעומאן; ובעולם המוסלמי – כפי שהביקור של נשיא צ'אד מראה". ראש הממשלה חזר גם על הדברים שאמר שלשום במסיבת העיתונאים המשותפת שערך עם דבי: "תהיינה עוד מדינות. אתם תשמעו על כך".

תגיות:צ'אד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה