חדשות בארץ

בקרוב בגוש דן: קווי מיניבוסים במסלול גמיש

משרד התחבורה וחברת "דן" ישיקו בקרוב ברחבי גוש דן שירות חדש, ראשון מסוגו בישראל, במסגרתו יוכלו הנוסעים להזמין נסיעה במיניבוס ליעדים מרכזיים, באמצעות אפליקציה. מסלול הקו והעצירות של המיניבוס ייקבעו בכל נסיעה בהתאם להזמנות. בהמשך יורחב השירות לירושלים, חיפה ודרום השרון

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

שירות חדש לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית: משרד התחבורה וחברת "דן" ישיקו בקרוב במטרופולין תל אביב שירות חדש, במסגרתו יופעל מערך של מיניבוסים משודרגים, שמסלולם ייקבע לפי קריאה של הנוסעים (on demand) באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד.

הפיילוט החדשני – ראשון מסוגו בישראל – יכלול 100 מיניבוסים חדשים בהשקעה של עשרות מיליונים שקלים. הוא יאפשר לנוסעים להזמין נסיעה במיניבוס ליעדים מרכזיים בלב גוש דן – בתי חולים, מוסדות לימוד, תחנות רכבת, אזורי תעסוקה ועוד. הנוסע יופנה לתחנת האוטובוס הקרובה למקום הימצאו. מסלול הקו והעצירות של המיניבוס ישתנו מנסיעה לנסיעה, וייקבעו על פי ההזמנות שהנוסעים יבצעו דרך האפליקציה. הטכנולוגיה המתקדמת תאפשר לתכנן באופן דינאמי את המסלול הקצר ביותר, בהתאם למיקומם ולצרכיהם המיידיים של המשתמשים.

במשרד התחבורה אומרים כי שירות המיניבוסים החדש יתאפיין בתדירויות גבוהות ואמינות. המטרה בכך היא לאפשר למשתמשים לוותר על השימוש ברכב הפרטי לטובת החלופה היעילה החדשה, שכמובן חוסכת מהנוסע את הטירחה לחפש חנייה.

שירות הזמנת נסיעות, תוך חישוב מסלול דינאמי, נהוג כיום במתכונות שונות במספר ערים מרכזיות בעולם, כדוגמת לונדון, ברלין, ניו יורק ודאלאס. בגרסתו הישראלית, השירות יינתן באמצעות מפעילי התחבורה הציבורית הקיימים.

שר התחבורה ישראל כץ חתם היום (שלישי) על תקנות חדשות המאפשרות את ביצוע הניסוי. לדבריו, עם הצלחת הפיילוט, ישנה כוונה להרחיבו גם לחברת "אגד" בירושלים ובחיפה ולחברת "מטרופולין" באזור דרום השרון.

תעריף הנסיעה במערך קווי המיניבוסים המשודרגים לא יהיה אחיד. בשעות השיא (בין השעות 6:30 ל- 9:30 בבוקר ובין 15:00 ל- 18:30 אחרי הצהריים) הנסיעה תעלה 15 שקלים. בשאר שעות הפעילות (מה שמכונה "שעות השפל"), התעריף ינוע בין 10 ל- 12.5 שקלים. אזרחים ותיקים יזכו להנחה של 50%. בנוסף, תינתן גם האפשרות לרכוש כרטיסיית מנוי של עשר נסיעות במחיר של 120 שקלים, ומעסיקים יוכלו לרכוש נסיעות עבור עובדיהם.

כאמור, הזמנת הנסיעה תבוצע באמצעות האפליקציה. תעריף הנסיעה ישוקף לנוסע טרם ביצוע ההזמנה ליעד המבוקש.

תגיות:גוש דןתחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה