חדשות מדע וטכנולוגיה

העתיד כבר כאן: היום בו לא נצטרך יותר נהגים בכבישים - קרב ובא

קרוב מתמיד: היום שבו את הרכבות הרגילות שנעות על מסילה יחליפו רכבות שירחפו בשמיים במהירות של 1,200 קמ"ש - לא פחות ולא יותר, דרך צינורות ואקום

אא

כשהיזם הבינלאומי אילון מאסק ראה לעיני רוחו את התרחיש הבא, הוא לא חשב שעד מהרה יהפוך ה'חלום האישי' שלו למהפכה של ממש בתחום התחבורה הציבורית. 

מאסק, העומד בראש המצאות מהפכניות אחרות יחד עם חברת טסלה - רואה לעיני רוחו כקרוב מתמיד, את היום שבו את הרכבות הרגילות שנעות על מסילה יחליפו רכבות שירחפו בשמיים במהירות של 1,200 קמ"ש - לא פחות ולא יותר, דרך צינורות ואקום. 

יותר מדי סרטי מדע בדיוני? לא בטוח!

אם פעם רעיונות מסוג זה היו דבר שמצליח להעלות גיחוך על פני השומעים אותם - הרי שהיום כל רעיון כזה נכנס לכור ההיתוך של טסלה וחברות אחרות, שהמהנדסים שלהם מקבלים הרבה כסף כדי לחשוב כיצד להפוך את הרעיון למציאות. 

אמנם ההצלחה נראית כרגע עדיין בגדר דמיון ואיש לא יכול להבטיח דבר, אך הניסויים כבר נמצאים בשלב מתקדם בן חמש שנים - ומנהרה אחת לצורך כך כבר נבנתה בלוס אנג'לס על ידי חברת הקידוחים Boring. 

מנהרת הניסוי בלוס אנג'לס מתיימרת לשים קץ לבעיית הפקקים העכשווית במדינה, ולפי הפרסומים באתר החברה - נראה שהיא מבטיחה איכות יוצאת דופן לטווח הארוך. "בניגוד למכוניות מעופפות למשל, היתרון של המנהרות הוא שהן חסינות בפני תנודות של מזג אוויר קיצוני". בנוסף, מבטיחה חברת בורינג כי אין זה קשור למספר המפלסים של המנהרה ולגודלה - האיכות והחסינות יישמרו בכל מקרה. 

רעיון נוסף שעובדים עליו בחברה הוא מטרו תת קרקעי בשם 'הייפרלופ' - שיאפשר תנועה 'אישית' יותר ברכבים ציבוריים, שמורכבים מהשלדה של טסלה, ומתופעלים על ידי מערכת חשמלית. באמצעות הזנת נתוני התחנה בה הם רוצים לרדת - יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה לצד 8-16 נוסעים נוספים, שעתידה לעקוף את הפקקים במהירות גבוהה במיוחד. 

תגיות:תחבורהטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה