סיפורים אישיים

מרגש: מה הקשר בין 'גויה' לזמר מוטי שטיינמץ, ומה היא גילתה על עצמה בזכותו?

"אם זה נכון והיא יהודיה - הרי שהרווחנו וזכינו לקרב עוד נשמה יהודית": מה ל'גויה' ולשירים של זמר יהודי חרדי? גם אתם תהיו מופתעים כשתשמעו את הסיפור הזה 

אא

ביום חמישי האחרון רקחה הקהילה היהודית בקייב כמרקחה, לאחר שאישה שחיה כ'גויה' במשך עשרות שנים - גילתה פתאום שהיא יהודיה. 

את החשיפה המרגשת הביא לראשונה הרב מרדכי ט', המשתייך לסניף חסידות קרלין-סטולין בעיר. לדבריו הכל התחיל כאשר נכנס לחנות למכשירי כתיבה לא רחוק מבית הספר שבו הוא מלמד, וקנה שם מספר פריטים. כשסיים את קנייתו ושילם, פנתה אליו המוכרת בחנות ואמרה לו כי בישראל יש איזה זמר ש'לבוש כמוך, ונראה עם השערות בצד'. היא הראתה לי את הפאות בצד, ואמרה שהוא 'שר מאוד יפה'", משחזר מרדכי בראיון ל'כיכר השבת'. 

המוכרת סיפרה שהיא עוקבת אחרי הזמר היהודי ומאוד אוהבת את השירים שלו, אך כשניסתה להיזכר בשמו - כל מה שהצליחה לדלות מזכרונה היה 'שיימיץ'. 

מרדכי שאל האם מדובר במוטי שטיינמץ, והמוכרת מיד הנהנה בראשה לחיוב. מתוך סקרנות, שאל מיודענו את המוכרת האם היא יהודיה - וקיבל תשובה שלילית. "שאלתי אותה אם יש לה קשר עם יהודים, והיא אמרה שכן ואז הסבירה שסבתא רבה שלה הייתה יהודיה. שאלתי 'איזה סבתא' והיא אמרה שזו האמא של האמא של האמא שלה, אבל הסבתא שלה כבר התחתנה עם אוקראיני והם 'כבר לא יהודים'".

באותם רגעים הבין מרדכי כי אם הדבר נכון - יש סיכוי גדול שהיא יהודיה. הוא מיהר לשלוח אותה למקום שבו ניתן לבדוק עם המסמכים הנכונים את יהדותה, והבטיח להיות בקשר. ממה שהבין ממנה, רוב הסיכויים שמדובר ביהודיה שכן ככל הידוע לה הסבתא לא שינתה את יהדותה בשל העובדה שנישאה לגוי. "אני אהיה איתה בקשר", מבטיח מרדכי. "ואם זה נכון והיא יהודיה - הרי שהרווחנו וזכינו לקרב עוד נשמה יהודית", סיכם. 

תגיות:גויהיהודיהגילוימרגשמוטי שטיינמץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה