חדשות בארץ

צפו באימוני הקומנדו: מתכוננים לקרב מול החמאס והחיזבאללה

עוצבת הקומנדו, שהוקמה לפני שלוש שנים, עורכת בימים אלו את התרגיל החטיבתי השישי שלה. התרגיל נמשך כעשרה ימים, ובמהלכו החיילים מתרגלים לחימה בשתי זירות שונות – בדרום מול החמאס ובצפון מול החיזבאללה

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

עוצבת הקומנדו עורכת בימים אלה תרגיל רחב היקף המתנהל בחלקים שונים של המדינה. בתרגיל משתתפות יחידות העוצבה – דובדבן, מגלן ואגוז. החיילים עושים שימוש ביכולות מיוחדות ומתקדמות ומתרגלים מגוון של תרחישים משתנים ומורכבים, ביניהם גם לחימה בשתי זירות לחימה שונות –  במרחב רצועת עזה מול החמאס ובגזרת הצפון מול החיזבאללה.

התרגיל כולל שיתוף פעולה רחב עם חיל האוויר. במסגרת זו תורגלו הסקת כוחות ותקיפת מטרות רחבה בסיוע קרוב לכוח. העוצבה התאמנה, בין היתר, גם על מעבר בין תאי שטח וגזרות לחימה, לוחמה בשטח פתוח ובשטח בנוי.

התרגיל נמשך כעשרה ימים, והוא נועד לשפר את כשירות יחידות הקומנדו ומוכנותן ללחימה. זהו התרגיל החטיבתי השישי במספר של העוצבה החדשה, שהוקמה לפני שלוש שנים, והוא מהווה חלק משורת תרגילים חטיבתיים שהסתיימו לאחרונה ועומדים בבסיס תהליך שיפור המוכנות של צה״ל לחירום ומלחמה.

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ביקר השבוע בתרגיל. הוא שוחח עם מפקדי היחידות ולוחמיהן על התהליך המשמעותי שעברה עוצבת הקומנדו מאז הקמתה, על שיתופי הפעולה האיכותיים בין היחידות ועל מוכנות העוצבה למלחמה הבאה.

"אנו בעיצומו של תרגיל משמעותי בהשתתפות כלל מפקדי ולוחמי הקומנדו", אמר מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר, במהלך ביקורו של הרמטכ"ל. הוא ציין כי העוצבה מהווה "כלי מבצעי חדש בארגז הכלים של צה״ל, אשר מאפשר מתן פתרונות מבצעיים למגוון אתגרים ואיומים". הלר הוסיף כי "מפקדי ולוחמי העוצבה עמדו במשימות שתורגלו – פשוטות ומורכבות כאחד – והפגינו רמה מקצועית גבוהה". מפקד העוצבה הביע את בטחונו כי חייליו ערוכים לכל תרחיש אליו יידרשו ו"להתמודדות בכל זירה ומול כל אויב״.

(וידיאו: דובר צה"ל)

תגיות:חמאסקומנדוחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה