חדשות בארץ

השב"כ סיכל ניסיונות חמאס להוציא פיגועים גדולים מיהודה ושומרון

תשתית הטרור שנחשפה ביהודה ושומרון הוכוונה באופן ישיר על ידי המפקדה העליונה של החמאס ברצועת עזה. ראשי התשתית עשו שימוש בחולי סרטן מרצועת עזה שקיבלו היתר כניסה לישראל לצורך טיפולים רפואיים

תמונת אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib, flash 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib, flash 90)
אא

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) התיר לפרסום כי לאחרונה נחשפו וסוכלו – בחסדי שמיים – ניסיונות של ראשי הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה להקים תשתית טרור ביהודה ושומרון, שנועדה לבצע פיגועי תופת חמורים בשטח ישראל.

לשם השגת יעדיהם, פעילי גדודי "אל-קסאם" גייסו פעילי חמאס ביהודה ושומרון, הכשירו אותם בהכנת מטעני חבלה והנחו אותם לסמן יעדים הומי אדם כמטרות לפיגועים.

לדברי השב"כ, פעילות הטרור שנחשפה כעת שונה מהמאמצים המוכרים שעשה חמאס בשנים האחרונות להוציא לפועל פיגועים, הן בהיקפה והן בפוטנציאל הסיכון שעלול היה להיגרם ממנה. התארגנות זו נועדה לייצר מציאות אחרת, בין היתר על רקע האירועים בגבול הרצועה.

מהחקירות שניהל השב"כ עולה, כי את ההתארגנות הכווינה באופן ישיר המפקדה העליונה של החמאס ברצועת עזה. זאת בניגוד לפעילות של מגורשי עסקת שליט, שמוצאם מאזור יהודה ושומרון. עוד נחשף, כי ראשי התשתית לחצו על הפעילים ביהודה ושומרון למהר ולהוציא לפועל את הפיגועים בהקדם האפשרי, זאת במטרה להביא להסלמה ביטחונית מקבילה הן ברצועת עזה והן ביהודה ושומרון.

חשיפתה של התשתית באה בעקבות מעצרו של אויס רג'וב, פעיל חמאס בן 25, המתגורר בעיירה דורא שליד חברון. רג'וב נעצר ב- 23 בספטמבר לאחר שהחל בביצוע המשימות שהוטלו עליו על ידי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. מעצרו התאפשר לאחר שהוא שיתף חברים ובני משפחה בפעילותו החבלנית, ונעזר בהם לבצע רכישות של אמצעים שונים שנועדו להכנת מטעני חבלה.

מחקירתו בשב"כ עלה, כי רג'וב גויס לפעילות על ידי פעיל מרצועת עזה. הפעיל פנה אליו בסמוך לחודש הרמדאן האחרון והציע לו להתגייס לזרוע הצבאית של החמאס. הוא ציין בפניו כי יעביר לו קורס בייצור מטעני נפץ עם הפעלה מרחוק.

ב- 11 באוגוסט הונחה רג'וב על ידי מפעילו ברצועה לגשת למחסן תרופות ברמאללה ולאסוף משם טלפון נייד, שישמש להמשך הקשר ביניהם. מספר ימים לאחר מכן, הוא הונחה להיפגש עם בלדרית מטעם התשתית באזור בית לחם, על מנת לקבל ממנה סיסמה והנחיות שימוש נוספות בטלפון שהועבר לו. מפעילו הסביר לו כי מדובר באישה קשישה מרצועת עזה שהגיעה לישראל על מנת לעבור טיפולים רפואיים. האישה העבירה לידי רג'וב מכנסיים שבתוכם נתפרה רצועת בד, עליה נכתבו הוראות ההפעלה של המכשיר שנשלח אליו מעזה.

(וידיאו: תקשורת שב"כ)

באמצעות הטלפון, שוחח רג'וב עם מפעיליו ברצועה, וקיבל מהם הדרכות כיצד להכין מטעני חבלה. ההדרכות ניתנו באמצעות סרטונים שנשלחו לו, וכן שיחות וידיאו עם מומחה חבלה של החמאס.

מפעילו של רג'וב הבהיר לו כי הזרוע הצבאית מעוניינת לבצע פיגוע תופת מהר ככל שניתן. הוא ציין כי היעד לפיגוע צריך להיות מטרה משמעותית בתוך תחומי הקו הירוק – בניין גדול, קניון, מסעדה, בית מלון, רכבת או אוטובוס.

לצורך הנעת הפיגוע, גייס רג'וב את יזן וסיאף עצאפרה, שני פעילי חמאס מהכפר בית כאחל ביתיר. הוא הנחה אותם לאתר יעדים מתאימים לפיגוע בישראל ולהכין את חומר הנפץ למטען. הוא עצמו עסק בהכנת מערכת ההפעלה, בהתאם להנחיות שקיבל מהרצועה. על פי ההוראות שניתנו לו, הוא היה אמור לסיים את הכנת המטען עד סוף חודש ספטמבר ולבצע את הפיגוע בתחילת חודש אוקטובר. בחסדי שמיים, מעצרו ב- 23 בספטמבר סיכל את המזימה.

בלדריות החמאס: חולת סרטן ואחותה שנכנסו לטיפול רפואי בישראל

חשיפת התשתית העלתה – ולא בפעם הראשונה – כי כדי לייצר פעילות טרור ביהודה ושומרון, החמאס עושה שימוש ציני בחולים תושבי הרצועה, שישראל מתירה את כניסתם לבתי חולים בשטחה לצורך טיפולים מצילי חיים. במקרה זה, השליחה שהגיעה מעזה זוהתה על ידי השב"כ כנעמה מקדאד, בת 53, אם לתשעה ילדים, שליוותה את אחותה סמירה שמוט, בת 47, תושבת ח'אן יונס, אחות במקצועה, חולת סרטן שכניסתה הותרה לישראל ב- 9 באוג' לצורך טיפול רפואי.

לאחר פגישה עם רגו'ב, הגיעו שתי הנשים ב- 16 באוגוסט לבית קפה ברמאללה בו עובד פואד דאר ח'ליל, פעיל חמאס מהכפר סנג'ל בחבל בנימין, שהיה כלוא בעבר בישראל במשך 14 שנים, בשל מעורבותו בפיגוע ירי לעבר רכב ישראלי ותכנון פיגועים חמורים נוספים. הן העבירו לידיו מזוודה בה הוסתר מכתב חשאי מטעם התשתית בעזה. במכתב נאמר כי הפנייה אליו נועדה לגייסו לפעילות טרור בשטחי ישראל מטעם הזרוע הצבאית של החמאס, וכי עליו לגייס חוליה של פעילים מהשטח שיבצעו עמו את הפיגוע. כותב המכתב ציין כי הזרוע הצבאית תסייע לו בהשגת אמצעי לחימה, וכמו כן הוא יקבל מימון לטובת הפעילות, ותינתן לו הדרכה באמצעות סרטוני וידיאו כיצד לייצר מטענים. בחקירה נחשף כי פואד דאר ח'ליל נענה להצעה להצטרף לפעילות הטרור של החמאס.

מחקירות השב"כ עלה כי שתי הנשים ידעו שבמזוודה מוסתר מכתב חשאי. הן מסרו כי מי ששלח אותן לפגוש את דאר ח'ליל הוא אשרף סבאח, פעיל חמאס בן 37 מרצועת עזה, הידוע בכינוי אבו אלעבד. סבאח ריצה בעבר 12 שנות מאסר על פעילות טרור חמורה. הוא גם מי שעמד מאחורי גיוסו והפעלתו של פואד דאר ח'ליל.

יציאתן של השתיים ממעבר ארז והעברת המכתבים מטעם החמאס בוצעה בתיאום והכוונה של בן דודם – מוחמד אבו כויכ, בן 36, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, אשר מוכר כמי שעמד בקשר עם פעילי טרור וסייע להם בהנעת פעילות טרור. אבו כויכ נעצר גם הוא על ידי השב"כ ב- 8 באוקטובר.

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "פעילות זו של הזרוע הצבאית של חמאס מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע בהכוונת החמאס-רצועת עזה באמצעות גיוס פעילים באזור יהודה ושומרון. נסיונות אלו סוכלו על ידי שירות הביטחון הכללי בשנים האחרונות, ועד כה הובילו למאסרם של מאות צעירים באיו"ש, ביניהם סטודנטים וכן נשים צעירות. בכך פוגעת הזרוע הצבאית של החמאס במרקם החיים של הפלסטינים באיו"ש, מדרדרת רבים מהם לפעילות טרור, בגינה נעצרים ונכלאים לשנים רבות בכלא".

הגורם הבכיר הוסיף: "המשך הניסיונות של חמאס להניע פעילות טרור זו, למרות הכישלונות החוזרים ונשנים, מעיד על האסטרטגיה בה בחרו ראשי החמאס, לערער את היציבות באיו"ש בכל מחיר. המשך פעילות מנגנון הפיגועים החשאי, המופעל על ידי בכירי הזרוע הצבאית, מהווה גורם מערער מרכזי ומסוכן אשר מייצר איום מהותי ומיידי על היציבות באזור".

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה