חדשות בעולם

נתניהו: אנחנו ננצח במאבק נגד האנטישמיות

בנאום מצולם ששלח לכנס וינה למאבק באנטישמיות ובאנטי-ציונות, קרא ראש הממשלה למדינות העולם לאחד כוחות כדי להיאבק בביטוייה המסורתיים והמודרניים של האנטישמיות

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר היום (רביעי) מסר וידיאו למשתתפיו של כנס וינה למאבק באנטישמיות ואנטי-ציונות, שנפתח אתמול. הכנס נערך בחסותו של קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שארצו משמשת כעת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. נתניהו היה אמור להשתתף בכנס, אך ביטל את נסיעתו בשל המצב הביטחוני והמשבר הפוליטי.

ראש הממשלה פתח את דבריו בשבחים לקנצלר האוסטרי: "סבסטיאן, אתה ידיד אמת של ישראל וידיד אמת של העם היהודי. אני מודה לך על נקיטת עמדה מוסרית ברורה מול האנטישמיות. אתה ניצב איתן במאמציך להכיר בהיסטוריה, להגן על האמת ולהיאבק באנטישמיות באוסטריה וברחבי אירופה".

נתניהו הזכיר לקורץ כי בשבוע שעבר, עת צוינו 80 שנה לליל הבדולח, הוא אמר שיום זה מהווה תזכורת לאחריות ההיסטורית להיאבק באנטישמיות על כל גווניה – הן הישנה והן המודרנית. "כנס זה", ציין נתניהו, "מהווה הזדמנות לקדם צעדים קונקרטיים כדי להיאבק בכל הצורות של האנטישמיות".

בהתייחסו לשואה שעברה על העם היהודי, אמר נתניהו כי היא לא התחילה בתאי הגזים של אושוויץ: "השואה התחילה בהפצת דברי שטנה, בשריפת ספרים, בניפוץ חלונות ראווה. הלקח שנלמד מהשואה הוא שאל לנו לשכוח לעולם את חשיבותו של המאבק נגד השנאה, הברבריות והקיצוניות - עלינו לעשות זאת כבר בהתחלה, כאשר ניתן עדיין למנוע ממצב רע להחריף אף יותר".

נתניהו הדגיש בנאומו כי הדמוניזציה שיוצרים גורמים שונים ברחבי העולם למדינה הציונית מהווה גלגול מודרני של האנטישמיות ארוכת הדורות: "היום אנו עדים לתחייה מחודשת של אנטישמיות בכל העולם. אנו שומעים שוב האשמות שווא שמציגות את היהודים כתת-אנושיים. אנו רואים ניסיונות להרוג או לפגוע ביהודים בשם אידיאולוגיות קיצוניות. מאז הקמת מדינת ישראל, אנו ניצבים בפני סוג חדש של אנטישמיות, ניסיונות מרושעים ליצור דמוניזציה של המדינה היהודית ולמנוע מהעם היהודי את הזכות להגדרה עצמית במולדת אבותינו, ארץ ישראל. כאשר לכל אומה - מלבד העם היהודי - ניתנת הזכות לקבוע את דגלה, המנונה וזהותה הלאומית – זו אנטישמיות".

ראש הממשלה חתם את דבריו בקריאה למדינות העולם לאחד כוחות כדי להיאבק בביטוייה המסורתיים והמודרניים של האנטישמיות: "הצעד הראשון במאבק זה הוא להגדיר אנטישמיות. ממשלת ישראל, ביחד עם עוד שבע ממשלות אירופאיות, וממשלת אוסטריה ביניהן, אימצו את ההגדרה של כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכרון השואה. אני מפציר בכל המדינות לאמץ את ההגדרה הזו ולהגביר את מאמציהן להיאבק באנטישמיות ובהתגלמותה המודרנית – אנטי-ציונות. קיים פתרון אחד להשמצות –  והוא האמת. אנו נלחמים על עתידנו המשותף, על תרבותנו המשותפת – ואנו ננחל ניצחון".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה