עובדות שלא ידעתם

הידעתם שממציא הניקוי היבש היה... עבד?

איך הומצאה מכונת התפירה, ואיזה צמח יכול להתקיים בלי מים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שלווייתנים יודעים לשיר? לקראת החורף מתאספים לוייתני המזיפות ומשמיעים מעין נגינות ארוכות, שיכולות להימשך כמעט יממה שלמה. בכל שנה ב"אסיפה" זו יוצרים הלווייתנים מנגינת חדשות.

2. הידעתם שיש צמח שמתקיים כמעט בלי מים? לקקטוס, שגדל באזורים מדבריים, יש צורך במעט מאד מים לצמיחתו. זאת בזכות השורשים הרבים שלו, ובעיקר מיעוט העלים שלו – אשר מונע איבוד מים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. הידעתם שהתקליטור פועל באמצעות אור? זהו שמו – תקליט אור. קרן הלייזר מזהה את הצלילים והנתונים האחרים על פי שקעים ובליטות בתקליטור, במשטח מיוחד בצורת ספירלה, המחזיר את האור מתוך התקליטור. כך יודע המחשב לזהות את תוכן הדיסק.

4. הידעתם שממציא הניקוי היבש היה... עבד? תומס ג'ינגס המציא את שיטת הניקוי היבש לפני כ-200 שנה, בתקופת העבדות בארה"ב. הוא היה האדם השחור הראשון שרשם פטנט בארה"ב, ובכסף שקבל עבור המצאתו – פדה את בני משפחתו מעבדות.

5. הידעתם שפרי הקקאו הוא כתום? הפירות של עץ הקקאו אולי מייצרים את הקקאו והשוקולד החומים, אך צבעו של הפרי עצמו הוא כתום, צהוב או בצבע ארגמן.

6. הידעתם שיש חומר שיכול להמיס זהב? ישנו נוזל המורכב מתערובת של 2 חומצות, אשר יכול להמיס כל סוג של מתכת – כולל זהב. החומר הזה מכונה "מי מלך" – משום שהוא יכול להמיס גם את הזהב, שהוא "מלך" המתכות.

7. הידעתם שלקח כ-100 שנה להמציא את מכונת התפירה? מכונת התפירה לא הומצאה בבת אחת, אלא בהדרגה, בכל פעם נוספה המצאה קטנה אחרת, עד שפותחה המכונה כולה. ההמצאה הראשונה היתה מחט בעלת שני חודים. כ-100 שנה לאחר ההמצאה הזו, הוצגה מכונת התפירה הראשונה ע"י אייזיק מריט זינגר. חברת "זינגר" למכונות תפירה קיימת עד היום.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:עובדות שלא ידעתםניקוי יבשמכונת תפירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה