חדשות בעולם

צרפת מבוהלת: מה גרם לעשרות תינוקות להיוולד ללא גפיים?

חקירה מקיפה מטעם משרד הבריאות הצרפתי נפתחה לאחרונה במטרה להתחקות אחר התעלומה שמסעירה את המדינה כעת, לאחר ש-11 תינוקות נולדו ללא גפיים במזרח המדינה

אא

צרפת בוערת: חקירה מקיפה מטעם משרד הבריאות הצרפתי נפתחה לאחרונה במטרה להתחקות אחר התעלומה שמסעירה את המדינה כעת, לאחר ש-11 תינוקות נולדו ללא גפיים במזרח המדינה. 

מרבית המקרים החריגים דווחו בין השנים 200-2014, אולם אל הדיווחים הצטרף בתחילת החודש מקרה נוסף, שמגיע מהאזור של הגבול הצרפתי-שוויצרי. 

קולות רבים שעולים כעת בקרב הציבור טוענים כי ייתכן והגורם לכך טמון בזיהום אוויר, מים או אפילו במזון שאותם תינוקות צרכו. "זה יכול להיות גורם סביבתי", אומרת שרת הבריאות אנייס בוזין. "אולי זה קשור במה שהנשים האלה אכלו, שתו או נשמו במהלך ההריון שלהן. אנחנו מבררים את זה כעת".

עוד הוסיפה בוזין ואמרה כי המאמץ כעת מתרכז בלנסות להבין האם יש מכנה משותף בין היולדות, אך בד בבד הסבירה כי מדובר במאמץ מורכב שכן "צריך לחקור את ההיסטוריה של המשפחות אפילו עשר שנים אחורה".

על פי הדיווחים, בינואר הקרוב צפוי להתפרסם הדוח הראשוני עם תוצאות הבדיקות שנעשות כעת, וביוני שלאחר מכן יפורסם הדוח המלא. על פי נתוני משרד הבריאות הצרפתי, 150 מקרי מומי גפיים מדווחים מדי שנה אצל תינוקות שזה עתה נולדו. בין היתר יבדקו חוקרי משרד הבריאות את הסיבות לכך, והאם יש קשר בין חומרים רעילים שהאם נחשפת אליהם במהלך הריונה לבין המומים שנולד עמם התינוק לאחר מכן. 

בוזין סיכמה ואמרה כי כשהתופעה החלה להופיע בשנות ה-60, הם ידעו לומר כי זה נגרם בעקבות שימוש בתרופה בשם תלידומיד - שניתנה לנשים הריוניות נגד בחילות. "באותן שנים שמענו על עשרות אלפי מקרים ברחבי העולם, שבהם התינוקות נולדו עם מומים שונים בגופם, כולל גפיים חסרות". 

תגיות:תינוקותבהלהצרפתגפיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה