חדשות בארץ

תקרית חמורה: פלסטינים רדפו אחרי חיילות שנשכחו בבקעה

החיילות הושארו בלילה בחורשה בבקעת הירדן, ללא טלפונים או מכשירי קשר. כאשר הן זיהו פלסטינים שהגיעו לשטח בשני כלי רכב, הן ברחו מהמקום. במהלך 20 דקות המרדף שניהלו הפלסטינים אחריהן, החיילות לא הצליחו לדרוך את הנשק

תמונת אילוסטרציה (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)
אא

חמש חיילות ומפקדיהן ננזפו על ידי מפקד הגדוד לאחר אירוע חמור במהלכו החיילות נשכחו בלילה בחורשה בבקעת הירדן, ללא אמצעי קשר. פלסטינים שהגיעו למקום החלו לרדוף אחר החיילות, והן ברחו מהמקום למרות שהיו בידיהן נשקים. כך דיווחה היום (ראשון) כרמלה מנשה ברשת ב'.

התקרית אירעה בתחילת השבוע שעבר. החיילות, המשתייכות לגדוד החי"ר המעורב "לביאי הבקעה", הושארו במשך שעות בלילה בחורשה בסמוך לאנדרטת הבקעה, ללא מכשירי קשר או טלפונים ניידים. מפקדת הפלוגה, שהבטיחה לאסוף אותן מאוחר יותר, שכחה מהעניין. כאשר החיילות זיהו שישה פלסטינים שהגיעו לשטח בשני כלי רכב, הן החלו להימלט. הפלסטינים רדפו אחריהן במשך כעשרים דקות תוך כדי שהם מאירים עליהן בפנסים. למרות שמדובר בחיילות המצויות בשלבים מתקדמים של הכשרתן, והיו בידיהן כלי נשק, מרוב לחץ הן לא הצליחו לשחרר את התותב, המותקן על הנשק בעת אימונים. אחת החיילות הצליחה לבסוף לשחרר את התותב ולדרוך את הנשק. הפלסטינים עזבו לאחר מכן את הזירה כשבידיהם שלוש קסדות שהחיילות השאירו מאחוריהן. החיילות הגיעו לתחנת דלק באזור ויצרו קשר עם הגדוד, ששלח רכב לאסוף אותן.

ככל הנראה, הפלסטינים שהיו מעורבים באירוע הגיעו אל האזור לצורכי גניבה, והתקרית הקשה הסתיימה הפעם, בחסדי שמיים, ללא פגיעות בנפש. ניתן רק לתאר את הסיטואציה שהייתה עלולה להתהוות לו היה מדובר במחבלים שמטרתם לבצע פיגוע או לחטוף חיילים.

החיילות, מפקדת הפלוגה ומפקד המחלקה קיבלו נזיפה ממפקד הגדוד בשל תפקודם הלקוי באירוע. מדובר צה"ל נמסר כי מהתחקיר שבוצע על ידי המ"פ והמג"ד עולה כי לחיילות "לא ניתן תדריך מלא על הנהלים במצב כזה הכוללים גם יכולת הגנה עצמית. עם זאת, מצופה מלוחמים בסיום הכשרתם לנהוג בדרך מקצועית יותר. הלוחמות, מפקדת הפלוגה ומפקד המחלקה ננזפו על ידי מפקד הגדוד על תפקודם באירוע".

תגיות:בקעת הירדןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה