חדשות בעולם

צרפת: מפגינה נהרגה ומאות נפצעו בהפגנות נגד העלאת מחירי הדלק

הפופולריות של נשיא צרפת עמנואל מקרון ירדה לשפל חסר תקדים, בעוד מחאת "האפודים הצהובים" גבתה אתמול מחיר בנפש: נהגת שדרכה נחסמה על ידי המפגינים האיצה את רכבה בבהלה, פגעה בשוגג במפגינה בת 63 וגרמה למותה

מפגין עם "מסכת מקרון", ספטמבר 2018 (צילום: שאטרסטוק)מפגין עם "מסכת מקרון", ספטמבר 2018 (צילום: שאטרסטוק)
אא

כ- 288 אלף מפגינים יצאו אתמול (שבת) לרחובות בצרפת ביותר מ- 2,000 מוקדים, וחסמו כבישים במחאה על מחירי הדלק הגבוהים ועל כוונת הממשלה להמשיך ולייקר את המחירים. חסימת הכבישים גרמה לעימותים בין מפגינים ונהגים, שניסו להיחלץ ולהמשיך בדרכם, במקרים רבים תוך כדי נסיעה מכוונת שגרמה לפגיעה במפגינים. ממשרד הפנים הצרפתי נמסר כי 409 בני אדם נפצעו במהלך ההפגנות, 14 מהם במצב קשה. 28 פצועים מתוך הפצועים הם אנשי משטרה וכיבוי אש. במחוז סבואה שבדרום-מזרח צרפת אף נרשמה תאונה קטלנית: נהגת שדרכה נחסמה ומפגינים הכו על גג מכוניתה, נכנסה לבהלה, האיצה את רכבה, פגעה בשגגה במפגינה בת 63 וגרמה למותה. השוטרים עשו שימוש בגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנות, שברובן המכריע לא קיבלו אישור. בהתנגשויות בין מפגינים לשוטרים נעצרו לפחות 157 בני אדם.

המחאה, הזוכה לכינוי "האפודים הצהובים" – על שם האפודים הזוהרים בצבע צהוב שהמפגינים עוטים על עצמם – החלה בסוף 2017, כאשר הממשלה הודיעה על הטלת מיסים גבוהים על הדיזל, במטרה להילחם בזיהום האוויר ולעודד את הנהגים לעבור לנהיגה במכוניות ידידותיות יותר לסביבה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון נכנס לארמון האליזה בפריז במאי 2017 על תקן של מועמד צעיר ורענן שהבטיח להבריא את כלכלתה החולה של צרפת. לשם כך הוא פעל לנפץ "פרות קדושות" שאף אחד לפניו לא העז לגעת בהן – כדוגמת הרפורמות שיזם בחוקי העבודה, שנועדו להקל על המעסיקים לשכור ולפטר עובדים. יריביו הפוליטיים מכנים אותו כ"נשיא של העשירים", וזאת בשל צעדים כלכליים שונים בהם נקט, כדוגמת ביטול המס על ההון. במחאות שפרצו נגדו בחודשים האחרונים נוטלים חלק איגודי עובדים וגם אנרכיסטים, אך למעשה מדובר במחאה עממית רחבה, של אזרחים מתוסכלים רבים – במיוחד בפרברי הערים, במחוזות ובאזורים הכפריים – שהרפורמות הכלכליות של מקרון פגעו עמוק בכיסם. צרפתים רבים מחשיבים את מקרון למנותק מהאזרח הפשוט ומהקשיים הכלכליים שהוא חווה.

על פי סקר עדכני, לאחר שנה וחצי בלבד בתפקיד, הפופולריות של מקרון ירדה ל- 25 אחוזים. מדובר בירידה של 4 אחוזים מהחודש שעבר. 21 אחוזים ענו כי הם "מרוצים" מתפקודו של הנשיא, בעוד 4 אחוזים בלבד "מרוצים מאוד" ממנו.

תגיות:הפגנותצרפתעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה