חדשות בעולם

שנה לאחר היעלמותה: אותרה הצוללת הארגנטינאית שטבעה במצולות ים

הצוללת "סאן חואן", שנעלמה ב- 15 בנובמבר 2017, אותרה על ידי חברה פרטית שנשכרה לשם כך על ידי ארגנטינה. היא נמצאה במרחק של 430 קילומטרים מהמקום בו שידרה את אות החיים האחרון שלה

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד ההגנה של ארגנטינה הודיע אתמול (שבת) כי הצוללת "סאן חואן", שהקשר עמה אבד לפני שנה, אותרה באוקיינוס האטלנטי בעומק של כ- 900 מטרים.

חברה פרטית בשם "אושן אינפיניטי" שנשכרה על ידי ארגנטינה היא שמצאה לבסוף את הצוללת, לאחר שמסע חיפושים קדחתני, בו השתתפו 18 מדינות, לא נשא פירות. על סיפונה של הצוללת הצבאית הארגנטינאית היו 44 אנשי צוות, שמצאו את מותם.

ההכרזה על מציאת הצוללת באה יומיים לאחר שבני משפחותיהם של הנספים ציינו בטקס זיכרון מיוחד את יום השנה הראשון להיעלמותה של הצוללת. ב- 15 בנובמבר 2017 דיווחו אנשי הצוות של "סאן חואן" כי מים חודרים לתוך הצוללת. לאחר מכן נותק הקשר עמהם. הצוללת אותרה 430 קילומטרים מהמקום בו שידרה את אות החיים האחרון שלה.

נשיא ארגנטינה מאוריסיו מקרי, שהשתתף בטקס הזיכרון, התחייב לחקור את נסיבות היעלמותה וטביעתה של הצוללת, שעדיין לא פוענחו. בהודעה שמסר אתמול במסיבת עיתונאים, אמר שר ההגנה של ארגנטינה, קרלוס אגואד, כי הצוללת אותרה בתוך קניון תת-קרקעי, וכי זנבה קרס באופן חלקי. על פי הערכות שונות, מים שחדרו לתוך הצוללת גרמו לקצר חשמלי ובעקבותיו לפיצוץ שהביא לקריסתה.

בשלב זה לא ברור האם ניתן יהיה בכלל למשות את שרידי הצוללת מלב הים. אגואד הבהיר, על כל פנים, כי לארגנטינה אין היכולת הפיננסית לבצע מבצע מורכב שכזה.

אסון הטביעה של כלי השיט גרר ביקורת נוקבת בארגנטינה נגד הצבא והממשלה, וזאת על רקע טענות לתחזוקה הלקוי של הצוללת, שיוצרה בגרמניה והייתה בשירות חיל הים הארגנטינאי מאז שנת 1985. מפקד חיל הים אף הודח מתפקידו במהלך השנה שחלפה מאז האסון. עבור בני המשפחות, מציאת הצוללת לא תביא מזור, אך – כפי שהגדיר זאת אביו של אחד מאנשי הצוות – עבורם "זו התחלה של פרק חדש", בו ימשיכו ביתר שאת בניסיונות לפתור את התעמולה ולגלות מה הביא לאסון.

תגיות:ארגנטינהצוללת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה