חדשות בעולם

מדהים: מטיילת גרמנייה ניצלה ממוות בטוח - בזכות ’תחושת בטן’ של מטיילת אחרת

מה הסיכויים שמטיילת תינצל מסופת שלגים סוערת בזכות 'תחושת בטן' של מטיילת זרה? זה בדיוק מה שקרה באחרונה למטיילת מגרמניה בשם קתרינה גרונה, שטיילה בעיצומה של סופת שלגים, ברכס הרי וושינגטון

בעיגול: הניצולה קתרינה גרונה (צילום: מתוך פייסבוק)בעיגול: הניצולה קתרינה גרונה (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

מה הסיכויים שמטיילת תינצל מסופת שלגים סוערת בזכות 'תחושת בטן' של מטיילת זרה? זה בדיוק מה שקרה באחרונה למטיילת מגרמניה בשם קתרינה גרונה, כאשר פגשה במסלול טיולה בהרי וושינגטון מטיילת אחרת שלימים התברר שמה כננסי אייבל. 

אייבל נדהמה כאשר ראתה את קתרינה צועדת רגלית לכיוון קנדה, ללא נעליים מיוחדות לשלג - למרות ההתראות על מזג האוויר הסוער במיוחד שמצפה למקומיים. 

גרונה בת ה-34 התכוונה לצלוח 4,280 קילומטרים במזג האוויר המסוכן הזה, מבלי לדעת את הסכנה האורבת לה, ומבלי להיות מודעת לכך שאזור זה של רכס הרי וושינגטון הוא אזור מועד לפורענות מבחינת סופות השלגים התכופות שמתרחשות בו בתקופה זו. "לא כדאי לך להמשיך הלאה", הזהירה אותה אייבל בדאגה, לאחר שנפגשו בדרכן, התחברו ובילו יחד לאורך המסלול למשך שעות ספורות. 

אייבל הכירה את האזור ואת סופות השלגים המסוכנות שבו, והתחננה בפני קתרינה שלא תמשיך במסלולה - אך קתרינה התעקשה לדבוק במטרתה, ודרכי השתיים התפצלו. ננסי חזרה לביתה שבסולטן וושינגטון, ואילו קתרינה המשיכה במסלולה. 

 

תחושת בטן הובילה למקום שבו נמצאה התיירת כשהיא סובלת מהיפותרמיה חמורה

במשך הימים הבאים עקבה ננסי בדאגה אחר מזג האוויר באזור שאליו צעדה התיירת הגרמנייה, ולא הפסיקה לדאוג לשלומה עד לרגע שבו החליטה לעשות מעשה ולהתקשר לשירותי ההצלה. סמל ג'ון אדמס שהיה המפקד על מבצע החיפוש אחרי קתרינה, סיפר כי ננסי הנחתה אותם לחפש בין אגם מיקה לנהר סיאטל - על פי "תחושת בטן" שאולי קתרינה תהיה שם, ו"קלעה בול", לדברי אדמס. 

צוות החיפוש איתר אותה לתדהמתו הרבה, בדיוק בנקודה שאליה הנחתה אותם ננסי על פי תחושת הבטן שלה - ובזכות הנחייתה של ננסי 'חפשו מעיל אדום'. בזכות המעיל האדום שלה היה קל לאתר אותה על המשטחים הלבנים, וקתרינה נמצאה בנס זמן קצר לפני שאיבדה כל חשק לחיות. "מצאנו אותה במצב ממש קשה, כשהיא סובלת מכוויות קור חמורות והיפותרמיה", סיפר אדמס. "היא הייתה כולה רטובה, האוכל שלה נגמר, וגם הכיסוי של האוהל שלה עף כתוצאה מהרוחות העזות".

קתרינה פונתה לקבלת טיפול בבית החולים, ומיד לאחר מכן הגיעה כאורחת כבוד אל ביתה של מצילתה - המטיילת הזרה שפגשה באורח נסי לחלוטין - ננסי אייבל. בתמונה שפרסמה לאחר ההתאוששות שלה ובה היא נראית עם ננסי ומציליה מצוות החיפוש, כתבה קתרינה כך: "האנשים האלו הצילו את חיי, והראו לי שהטוב לא נעלם מהעולם. הוא עדיין קיים".

תגיות:סופהנסמטייליםשלגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה