חדשות יהדות

פרץ בבכי נרגש: סטודנט זכה בחידון תנ"ך ראשון מסוגו באפריקה

חידון תנ"ך ראשון מסוגו התקיים לאחרונה ביבשת אפריקה - וגרר הד תקשורתי נרחב. הזוכה המאושר: סטודנט להנדסת אלקטרוניקה, שפרץ בבכי התרגשות עם היוודע הבשורה 

הזוכה המאושר (צילום: שגרירות ישראל באנגולה)הזוכה המאושר (צילום: שגרירות ישראל באנגולה)
אא

חידון התנ"ך המסורתי, שנערך לראשונה בתולדותיה ביבשת אפריקה - הביא אליו למעלה מ-1,000 מתמודדים באנגולה לבדה. עם זאת, לקו הגמר הגיעו 12 מתמודדים בלבד שהתחרו ביניהם על הפרס הנכסף למי שזוכה במקום הראשון - טיול מיוחד לישראל שיכלול ביקור ברבים מהמקומות שהוזכרו בחידון. 

את החידון יזמו משרד החינוך בארץ בשיתוף עם אגודת התנ"ך והאוניברסיטה המקומיים, והשלב הסופי נמשך שלוש שעות - שבמהלכן התמודדו המשתתפים עם שאלות קשות במיוחד, שחלקן נשאלו בפנטומימה. התקשורת המקומית שסיקרה את חידון התנ"ך מתחילתו ועד סופו, יצרה הד נרחב במדינה, והחידון הפך עד מהרה לשיחת היום ביבשת. 

מי שלקח חלק בחידון המיוחד היו הממונה לתוכניות חינוכיות ממשרד החינוך - איציק בן אבי, שגריר ישראל באנגולה אורן רוזנבלט וחתן התנ"ך לשנת 2015 חננאל מלכה - שכיהנו כשופטים. 

לבסוף, אחרי מאמץ ודרך ארוכים - קטף את הפרס הנכסף סטודנט להנדסת אלקטרוניקה בשם ליאונל בייאה, והוא זה שיגיע ארצה בחודש הקרוב למחנה תנ"ך מיוחד בארץ. בעת זכייתו, פרץ הזוכה המאושר בבכי מרוב התרגשות. 

כעת מסתבר שהחידון אינו רק שעשוע גרידא, כי אם נועד גם לחזק את הקשרים עם אנגולה. לדברי רוזנבלט, השלטון באנגולה הוא בלתי ידידותי, ולכן חשוב "לייסד קשרים גם על בסיס מכנים משותפים נוספים עם העם, ולא רק עם השלטון".

תגיות:תנ"ךחידוןאפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה