חדשות בארץ

המקטע הצפוני החדש של כביש 6 נפתח לתנועה

המקטע החדש, שאורכו 7 קילומטרים, מתחיל בצומת יוקנעם ומסתיים באזור תל קשיש. מקטע נוסף, שיגיע עד למחלף סומך, ייפתח בתחילת 2019

מנהרת יוקנעם (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)מנהרת יוקנעם (צילום: ענת חרמוני, פלאש 90)
אא

בשורה לנהגים: מקטע נוסף של כביש 6 באזור הצפון נפתח הבוקר (רביעי) לתנועה.

המקטע (קטע מספר 7) – באורך של שבעה קילומטרים – מתחיל ביוקנעם ומסתיים במחלף תל קשיש. הוא כולל את מנהרת יוקנעם שאורכה 1.7 קילומטרים, מחלף תלת-מפלסי בתל קשיש וגשר באורך של כ- 700 מטרים לכיוון צפון מזרח.

הארכת כביש 6 צפונה ודרומה מנוהלת על ידי חברת "כביש חוצה ישראל", המהווה זרוע ביצוע של משרד התחבורה. מנהרת יוקנעם – הנקראת על שם ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר – נחפרה על ידי חברת "שפיר הנדסה" וחברת המנהרות האיטלקית "אימפרזה פיצרוטי". החפירה בוצעה באמצעות מכונה מיוחדת שהגיעה מאיטליה. המנהרה בעלת שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון. היא מתחילה בצומת יוקנעם ומסתיימת באזור תל קשיש, שם הוקם מחלף מערכתי שנועד לבטל את הפקקים בצומת התישבי ולשנות את פני האזור כולו.

בתחילת 2019 אמור להיפתח מקטע חדש נוסף (קטע מספר 3) באורך של כ- 15 קילומטרים, שימשיך את כביש 6 עד למחלף סומך. מקטע זה יעבור דרך מחלף העמקים ויכלול שתי מנהרות נוספות: מנהרת רכסים באורך של כ- 2.5 קילומטרים ומנהרת איבטין באורך של כ- 560 מטרים. "עם פתיחת המקטע השני של הכביש, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בעוד מספר חודשים, תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ- 188 קילומטרים, מבאר שבע ועד צומת סומך, ללא רמזורים", אמר שר התחבורה ישראל כץ.

כביש 6 צפון (קרדיט: דוברות משרד התחבורה)כביש 6 צפון (קרדיט: דוברות משרד התחבורה)

טקס חנוכת המקטע היה אמור להתקיים אתמול, בהשתתפותם של כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, אך שר התחבורה החליט לבטלו בשל המצב הבטחוני בדרום.

העלות הכוללת של הפרויקט להרחבת כביש 6 נאמדת ב- 2.5 מיליארדי שקלים. מדובר באחד הפרויקטים ההנדסיים הגדולים והיקרים ביותר בארץ, והוא כולל עשרה קילומטרים של מנהרות, חמישה מחלפים חדשים ותשעה גשרים באורך כולל של 4.5 קילומטרים. הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור ותקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי.

בדומה לרוב המקטעים בכביש 6, הנסיעה בקטע הכביש החדש תחויב בתשלום אגרה. חשוב לציין כי המקטע החדש מופעל על ידי זכיין אחר – חברת "כביש 6 חוצה צפון". יש להירשם כמנויים לחברה זו בנפרד מהרישום לחברת "דרך ארץ", המפעילה את מקטעיו האחרים של הכביש. את הרישום ניתן לבצע באתר החברה, בטלפון 6102*, או דרך אפליקציית פנגו. עם זאת, מלבד הרישום, לא נדרש כל התקן פיזי מיוחד ברכב, וזיהויו מתבצע באמצעות לוחית הרישוי.

עלות הנסיעה למנויים במקטע הכביש החדש משתנה בהתאם לשעות היממה: בשעות 'רגילות' (מ- 21:00 בערב עד 7:30 בבוקר) ישלמו רכבים פרטיים 2.39 שקלים לנסיעה, בעוד בשעות העומס (מ- 7:30 בבוקר עד 21:00 בערב) התשלום יקפוץ ל- 4.16 שקלים. ניתן לנסוע בכביש גם מבלי להירשם כמנוי, אך אז תתווסף אגרת גבייה בסך 1.19 לנסיעה.

התעריף עבור מקטע הדרך השני, שייפתח בעוד מספר חודשים, יהיה תעריף זול יותר. המשכו של כביש 6 שייסלל בעתיד –  ממחלף סומך עד לאחיהוד, כברי ושלומי – יהיה ללא תשלום, בדומה לנסיעה בחלקו הדרומי של הכביש, ממחלף שורק דרומה.

תגיות:כביש 6ישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה