חדשות בארץ

משה ליאון בנאום הניצחון: ירושלים בחרה את הביחד ואת הטוב

ראש העיר הנבחר של ירושלים קיבל 51.54% מקולות המצביעים. שר הפנים אריה דרעי וראש העיר היוצא ניר ברקת התקשרו לברך את ליאון

משה ליאון, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)משה ליאון, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בתום ספירת קולות דרמטית, ולאחר שהתברר כי גבר על יריבו בבחירות לראשות עיריית ירושלים, הגיע הלילה (רביעי) משה ליאון למטהו כדי לחגוג את זכייתו.

לאורך ספירת הקולות, הקלפיות שזרמו לוועדת הבחירות הקנו לברקוביץ' פער יציב למדי, אם כי קטן, שנע בין 8 ל- 10 אחוזים. אנשיו ותומכיו החלו כבר לחגוג, בעוד במטה של ליאון שררה תחושה עגומה. קצת אחרי חצות הלילה, השתנתה התמונה: ליאון צמצם בהדרגה את הפער, ולבסוף לקח את מושכות ההובלה. בתום ספירת 100% מהקולות (לא כולל כ- 9,000 מעטפות כפולות), זכה ליאון ל- 51.54% מקולות המצביעים, שהם 109,472 קולות. ברקוביץ' קיבל 102,944 קולות – 48.46% בלבד. הפער ביניהם עומד על 6,528 קולות, וגם לאחר ספירת המעטפות הכפולות התוצאה לא תשתנה.

בנאום הניצחון שלו הודה ליאון הנרגש לתושבים שבחרו בו ולפעילים שסייעו לבחירתו. "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו", אמר. "ירושלים בחרה הלילה את המלכד, את המאחד, את הביחד ואת הטוב. אני מתכוון, בעזרת השם, להיות ראש העיר של כל תושבי ירושלים באשר הם. אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי". ליאון הוסיף כי כעת "הגיע הזמן לעבור משלב הדיבורים לשלב המעשים. מחכים לנו אתגרים לא פשוטים בעיר המיוחדת, המורכבת והמדהימה הזאת, שפועמת בליבו של כל יהודי".

שר הפנים אריה דרעי היה הראשון שהתקשר לברך את ליאון:  "הודו להשם כי טוב כי לעולם חסדו. תראה מה זה חסדי שמיים. צריך להודות לקדוש ברוך הוא. הרבה ברכה ובהצלחה גדולה".

ראש העיר היוצא, ניר ברקת, התקשר אף הוא לליאון ובירכו על נצחונו. ברקת כתב בחשבון הטוויטר שלו: "משה, אני מאחל לך ולירושלים הצלחה גדולה. אסייע בכל מה שנדרש לכניסה חלקה ומהירה לתפקיד ולשמירת התנופה של ירושלים שלנו כבית של כל הציבורים: חילונים, דתיים לאומיים, חרדים וערבים. בהצלחה משה, בהצלחה ירושלים!".

תגיות:ירושליםמשה ליאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה