סיפורים אישיים

"הלכתי ברחובות בני ברק, והלב התפלץ מקנאה"

"יענקל, יענקל, ידעתי שאני עומד לוותר על העולם הבא, אבל לא שיערתי שאפסיד גם את העולם הזה!". סיפור אישי ומעורר מחשבה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

"בילקוט שמעוני מובא על פרשת תולדות מובא שיעקב ועשיו חלקו ביניהם את העולמות, עשיו נטל לחלקו את העולם הזה ויעקב את העולם הבא", אומר הרב יעקב גלינסקי זצ"ל: "אף כל בן ישיבה סבור שהוא והחילוניים חילקו את העולמות. הוא נטל את העולם הבא והחילוניים נטלו את העולם הזה… הבה נראה איזה 'עולם הזה' היה לעשיו.

"יעקב היה איש תם, יושב אוהלים. שקד על אוהלי תורה ותפילה. עשיו היה איש העולם הגדול, איש יודע ציד, איש שדה. התעייף, ורעב. מה עשה? ידע את הכתובת, בא אל יעקב. יש לו אח כולל׳ניק, שם יש בטח מה לאכול. מצא שם נזיד, ומכר עבורו את בכורתו.

"אחיו שוקד על התורה, בעוד עשיו לוקח אישה ועוד אשה. הולך לצוד ציד כדי לקבל את הברכות, ורבקה שולחת את יעקב לקבל אותן. הלבישה אותו בבגדי החמודות של עשיו המופקדים אצלה. כתב רש"י: 'והלא כמה נשים היו לו, והוא מפקיד אצל אמו? אלא שהיה בקי במעשיהן, וחושדן'", ממשיך הרב גלינסקי וקורא: "הרי לנו 'עולם הזה' נוסח עשיו.

גם כאשר מגיע יעקב עם משפחתו לארץ ישראל, לוקח עשיו את נשיו, צאצאיו, מקנהו וקניינו והלך משם. מדוע? וכי בכל ארץ ישראל אין מקום לשתי המשפחות? אלא, האושר המשפחתי של יעקב היה לצנינים בעיניו!… כי לא העולם הבא בלבד, גם העולם הזה, לנו הוא!

ממשיך הרב גלינסקי ומספר סיפור אישי: "היה לי חבר בישיבה, בביאליסטוק. במלחמה עבר עליו מה שעבר, היה גם בסיביר, ירד מהפסים, פרק עול מצוות. הקשר עמו נותק, שמעתי שעלה לארץ, אך לא ידעו למסור פרטים. חיכיתי לבחירות, ואיתרתי את שמו בספר הבוחרים. מצויד בשם ובכתובת חיפשתי בספר הטלפונים של אותו אזור, ומצאתיו.

הרב גלינסקי התקשר אליו והזמינו להגיע אליו לשבת. "מדבר יענקל קריניקער", אמר הרב גלינסקי וציין כי כך קראו לו בישיבה, על שם עיר הולדתו. כמה התרגש החבר. "שמעתי שהחזקת מעמד", אמר לרב גלינסקי, זו היתה דרכו להצדיק את עצמו. "לא הנחתי לו. דרשתי שיבוא אלי לשבת. לשבת שלמה לא הסכים, אבל יש לו קרובים בעיר גבעתיים הסמוכה. יתארח אצלם בשבת, ויבוא לסעוד בליל שבת", ממשיך הרב גלינסקי לתאר.

"בליל שבת קודש לאחר התפילה שבתי לביתי. המתנתי שעה ושעתים, ולא בא. ביום ראשון התקשרתי: 'שמואל, מה איתך? למה לא באת?', שאלתי אותו.

"יענקל, עמדתי בדיבורי. התארחתי בגבעתיים, והלכתי לבני ברק…", השיב שמואל ואמר, כמעט בבכי: "יענקל, אל תכעס עלי. הלכתי ברחובות בני ברק, ראיתי אברכים ממהרים לבתי הכנסת וילדיהם סביבם, שלושה, וארבעה, וחמשה. ראיתי נשים דוחפות עגלות תאומים ואחד בעמידה ועוד אחת ואחת מכל צד, הלב התפלץ מקנאה. וחשבתי: 'עכשיו אני מוזמן אליך, וכמה ילדים לך, שבעה, שמונה, עשרה, בלי עין הרע. לא אוכל לשאת זאת!'", השיב החבר בקול חנוק.

"יענקל, יענקל, ידעתי שאני עומד לוותר על העולם הבא, אבל לא שיערתי שאפסיד גם את העולם הזה!", ציטט הרב גלינסקי את תשובתו של חברו. 

הרב זמיר כהן בסרטון מושקע במיוחד - כל האמת על הציבור החרדי:

תגיות:הרב יעקב גלינסקיבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה