סלבס בהתחזקות

נועם בנאי, הבן של מאיר ז"ל: "הפיוטים שספגתי בבית אבא הם דבר מאוד מרכזי אצלי"

נועם בנאי משחרר סינגל נוסף בפרויקט 'צמאה 5', ומדבר על החיבור לאמונה דרך הניגונים והפיוטים, ששמע לראשונה בבית אביו: "הפיוטים שספגתי בבית אבא הם דבר מאוד מרכזי אצלי ברוח ובאמונה", הוא אומר

נועם בנאי על רקע השיר החדש שלו שיוצא בימים אלו נועם בנאי על רקע השיר החדש שלו שיוצא בימים אלו
אא

ממשיך דרכו: נועם בנאי, הבן של מאיר בנאי ז"ל, ממשיך את דרכו של אביו ומשיק את הסינגל הרביעי מתוך פרויקט ניגונים בשם 'צמאה', בהפקתו של זוכה הפרס לתרבות יהודית נאור כרמי. 

לדבריו, זוהי לו הפעם הראשונה שהוא משתתף בפרויקט מעין זה, למרות שעצם השותפות הזו "היא דבר שמרגש אותי. הקרבה שלי לניגונים, לרוח ולדעת מגיעה מהבית מגיל מאוד צעיר, כשאבא התקרב וחזר בתשובה. אני חושב שבתור מוזיקאי, ובפרט בן של מוזיקאי - הפיוטים שספגתי בבית אבא הם דבר מאוד מרכזי אצלי ברוח ובאמונה", אומר בנאי בראיון ל'סרוגים'. 

כמו אביו שחיבר לא מעט ניגונים משל עצמו, גם נועם מרגיש חיבור יוצא דופן לז'אנר זה. "הרגעים האלו של שירת ניגונים גורמים לי להזיל דמעה. אני מרגיש שהאופן של התפילה כששרים אותה, זה דבר מאוד ברור לי. הכי נכון מבחינתי זה לצעוק תפילות דרך שירה. כששרים יש קו ישיר וחיבור לשמיים, ולי באופן אישי זה פותח את הלב תמיד".

 

"הייתי משמיע לו את השירים לפני ההקלטות"

על העבודה לצד המפיק נאור כרמי התבטא בנאי ואמר כי היה זה שיעור רוחני בפני עצמו. "יצאתי משם כשלמדתי משהו על עצמי, ולא על השירה", הוא אומר. "זו הפעם הראשונה שנתקלתי במפיק שההערות שלו היו רוחניות לחלוטין".

כזכור, מאיר בנאי ז"ל נפטר לפני כשנתיים ממחלת הסרטן. לשאלה עד כמה היה מעורב בתהליך היצירה שלו לפני שנפטר, ענה בנאי בראיון ל'מעריב' אשתקד כי "הוא כמעט לא היה מעורב. רק רצה לדעת איפה הדברים עומדים, ועקב אם כתבתי שיר או כבר הקלטתי אותו.

"הייתי משמיע לו את השירים לפני ההקלטות, אבל הוא לא היה מעורב ברמת העשייה. לא כי אני ביקשתי, אלא כי זה מה שהוא האמין שצריך לעשות. החיבור בינינו היה כזה שהוא מאוד התעניין בתור אבא מה הבן שלו עושה, לא בתור מאיר בנאי האמן", סיכם. 

תגיות:שירהניגוןמאיר בנאינועם בנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה