חדשות בארץ

צפו: הרובוט שיתמודד עם מטענים – שלב הניסויים

מערכת סה"ר, שפותחה על ידי מפא"ת במשרד הביטחון, מיועדת לבצע מגוון משימות מבצעיות בזירות שונות, בדגש על התמודדות עם מטענים, ומאפשרת למנוע סיכון לחיי הלוחמים בשדה הקרב

(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון סיים את שלב הפיתוח של מערכת סה"ר – סייר הנדסי רובוטי – והחל בשלב הניסויים.

מערכת סה"ר פותחה במטרה לבצע מגוון נרחב של משימות מבצעיות בזירות שונות, כשהדגש מושם על התמודדות עם מטענים. סה"ר מהווה מרכיב אחד בתפיסת "המשמר הקדמי הרובוטי", הנע בחזית הכוחות המתמרנים, מאפשר מגוון נרחב של יכולות מבצעיות ומפחית את הסיכון לחיי הלוחמים בשדה הקרב.

המערכת כוללת שלושה מרכיבים: המרכיב הראשון הינו הפלטפורמה הרובוטית, שמגיעה למשקל של כ- 6 טון ומאופיינת ביכולת עבירות גבוהה. הכלי יכול לתמרן לצד רק"מ במסלולים, מתארים, תא שטח מנותח או עם התערבות מפעיל.

המרכיב השני של המערכת הוא המרכיב הטכנולוגי, הכולל את הקיט הרובוטי – מערכת עם מגוון אמצעי חישה, מצלמות חכמות, חיישן לייזר סורק ורדארים. הכלי יכול למפות מכשול ידוע מראש ובאמצעות לוגיקות מובנות מראש להתגבר עליו.

המרכיב המשימתי הינו המרכיב השלישי: כאשר הכלי מזהה מטען, הוא מעביר דיווח לכוחות הפועלים בשטח כדי להזהירם, תוך ציון המיקום המדויק בו הונח המטען מסכן החיים.

(וידיאו: דוברות משרד הביטחון)

תגיות:משרד הביטחוןרובוטמפא"ת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה