חדשות יהדות

"תפילה לדוד": בית הכנסת במשרד לשירותי דת – על שם השר דוד אזולאי ז"ל

במהלך טקס חנוכתו של בית הכנסת במשרד לשירותי דת, הודיע שר הפנים אריה דרעי כי כביש הגישה במירון לקבר רשב"י ייקרא "מעלה דוד", על שמו של השר המנוח

השר אזולאי ז"ל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)השר אזולאי ז"ל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

במשרד לשירותי דת נחנך אתמול (שלישי) בית הכנסת "תפילה לדוד", על שמו של השר דוד אזולאי ז"ל, שהלך בשבוע שעבר לעולמו. במעמד המרגש השתתפו שר הפנים אריה דרעי וחברי כנסת נוספים, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, עובדי המשרד ובני משפחתו של השר המנוח. בית הכנסת ישמש את עובדי המשרד ואורחיו.

מנחה הטקס, יעקב כהן, חשף כי אזולאי הורה בעבר להעביר את התקציב שיועד לשיפוץ לשכתו לטובת שיפוץ בית הכנסת שבמשרד. הוא גם תיאר כיצד השר עבר בערב החג עם צוות לשכתו מחדר לחדר במשרד בכדי להעניק באופן אישי שי צנוע לכל עובד ועובד.

השר דרעי ספד בכאב רב לאזולאי: "שר וגדול נפל בישראל. רבי דוד היה איש של חסד, אהוב על הבריות ואוהב את הבריות. במהלך ימי השבעה כל העת אנשים באים ומספרים כיצד רבי דוד עזר להם. כיצד היה לאוזן ולפה עבורם". דרעי הוסיף כי מירון וקבר הרשב"י היו קרובים ללבו של אזולאי: "לכן ביקשתי מראש המועצה מרום הגליל לקרוא לכביש הגישה מהכניסה למושב ועד לציון 'מעלה דוד'. בישיבת מליאת המועצה הקרובה תתקבל ההמלצה שלי. כמו כן, נושא המקוואות ומבני הדת היה חשוב לשר אזולאי. מקוואות ובתי כנסת ברחבי הארץ יוקדשו להנצחת זכרו".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, תיאר את פועלו של אזולאי ומסירותו לציבור: "היכרותי עם ר' דוד הולכת 25 שנים לאחור, ומאז שמרנו על קשר וליוויתי אותו מקרוב בתחנות חייו גדושות העשייה למען הציבור. אדם צנוע שלא חיפש תארים ולא דבק בו אבק גאווה. כל העשייה שלו הייתה שלא על מנת לקבל פרס, למען האדם הפשוט ולא לקידום עניינים של שועי ארץ, זאת הייתה נקודת המבט שלו בכל עניין ונושא שעסק בו לאורך השנים. בשלוש השנים האחרונות הפכנו את ההיכרות והחברות למסגרת עבודה של שר ומנכ"ל, ועשיתי ככל יכולתי לצעוד בנתיב אותו סלל".

"די היה במבט, בחיוך, בתנועת יד כדי לכוון אותי לדרך הראויה וליישם את המדיניות שהגדיר והביאה להצעדת שירותי הדת עליהם הופקד להישגים, שספק אם יש להם אח ורע. שלוש שנים גדושות עשייה, בהן לא נרתע ליזום ולחדש, כשהמצפן שלו היה כפול - ששם שמיים יגדל והתקדש על ידו ושלא תימצא תקלה תחת ידיו".

תגיות:משרד הדתותדוד אזולאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה