חדשות בארץ

צפו: הפיגומים קרסו מגובה 12 מטרים

תאונת העבודה אתמול באתר בנייה בפתח תקווה הסתיימה בשלום וללא נפגעים. השביתה הכללית במשק עליה הכריזה ההסתדרות בוטלה לבסוף בעקבות הסכמות שהושגו עם משרד האוצר על צעדים להגברת הבטיחות בעבודה

הפיגומים שקרסו בפתח תקווה (צילום: דוברות כב"ה מרכז)הפיגומים שקרסו בפתח תקווה (צילום: דוברות כב"ה מרכז)
אא

תאונת עבודה באתר בנייה בפתח תקווה הסתיימה אתמול בשלום.

הפיגומים באתר ברחוב וייצמן בעיר קרסו מגובה של שנים עשר מטרים. שלושה פועלים שהיו באתר באותה שעה הצליחו להיחלץ ללא פגע. כוחות ההצלה שהגיעו למקום ערכו סריקות אחרי פועל רביעי, שהיה חשש כי נלכד תחת ההריסות. לבסוף התברר כי הוא לא היה במקום.

(צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה)

ובתוך כך, שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיעו אמש להסכמות על צעדים שיביאו להגברת הבטיחות בעבודה. בעקבות ההסכמות, בוטלה השביתה הכללית במשק שהייתה אמורה להיערך היום. כזכור, ההסתדרות הכריזה לפני כשבועיים על הכוונה לשבות בשל המספר הגבוה של הרוגים ופצועים באתרי הבנייה. מתחילת השנה נהרגו 37 בני אדם כתוצאה מתאונות באתרי בנייה.

הסיכומים שהושגו אתמול כוללים, בין היתר, את הצעדים הבאים: הפיכת התקן האירופי לפיגומים למחייב, הטמעת החובה לשימוש ברשתות מגן בעת עבודה והסדרת תחום המנופים. כמו כן, יושק קמפיין ממוקד להגברת המודעות הציבורית לחשיבות כללי הבטיחות בעבודה, והממשלה תקדם חקיקה שתאפשר לרשם הקבלנים לשלול רישיונות מקבלנים בשל ליקויי בטיחות. בנוסף, משרד האוצר הסכים להוסיף 60 תקנים של פקחי בטיחות באתרי הבנייה - 35 יתווספו עד סוף 2018, ו- 25 תקנים נוספים יוקצו בינואר 2019. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן בירך על ההסכמות: "מדובר במהלך היסטורי שיחסוך תאונות קטלניות רבות בעבודה וימנע היפגעות ומוות של עשרות עובדים מדי שנה".

תגיות:ענף הבנייהההסתדרותתאונות עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה